En råtta som skriker?
Min råtta skriker och då menar jag verkligen skriker o: hon skriker när man tar i henne?
någon som vet varför hon skriker egentligen? skulle va tacksam för svar är ganska orolig :p och ingen av mina råttor har någonsin skrikit så där.
hon tycker nog inte om att bli buren elelr så har hon ont nånstans
men det kom så här helt plötsligt och hon har bara vart i sin bur och har nog inte skadat sig,
hur länge har du fhaft henne då? om det är länge å har kommit plötsligt så måste nog nånting vara fel inombord på henne, kläm igeom henne å se om hon reagerar på nått särskilt ställe eller om du känenr nå knölar
hur länge har du fhaft henne då? om det är länge å har kommit plötsligt så måste nog nånting vara fel inombord på henne, kläm igeom henne å se om hon reagerar på nått särskilt ställe eller om du känenr nå knölar
jag köpte henne igår, men så igår bet hon mig och sover mest hela tiden. och nu så skriker hon
ja men då är dfet itne så konstigt att hon skriker, hon är vettskrämd. zooråtta antar jag? Och är då inte tam, så ta det försiktigt med henne, ha henne vid sängen tillsammans med dig och låt henne komma till dig. ha ute de andra förstås också för om de inte är lika skygag så peppar de henne kanske lite. och ha mutor på G, råttgodis alltså. elelr köttbullar, leverpastej.
just nu ligger hon och sover , men jag ska försök få ut henne ur buren så ska jag mysa lite med henne :) tack nu känner jag mig inte så orolig längre :p hehe men jag har en fråga, min lilla råtta hon har inga tummar? dom är som små stumpar och inte ens syns, vet du något om sånt?
ge henne lite tålamod, om du bara köpte henne igår kan hon nog skrika av obehag, hon känner inte dej du känner inte henne. så ge henne tid så ska du nog se att det löser sig. låt henne vara i fred dom första dagarna.
vart i från kommer hon? uppföddare eller djuraffär?
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
#7 "Stumparna" är helt normala, de ser ut så
#8 djuraffär
#9 aha vad bra hehe såg ganska otäckt ut :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om hon fortfarande skriker, efter att ni känner varandra, och du lyfter upp henne, ge henne något smarrigt direkt efter du har släppt ner henne, eller börja locka upp henne i handen med något gott, så att hon börjar associera det med något positivt.
Hade samma krångel med min ena råtta och seb jag började ge honom något gott varje gång han hade blivit burenm och dessutom lyfta upp honom lite oftare, så skriker han inte längre, även om han gärna backar lite obekvämt när han märker att jag ska lyfta honom!
Lycka till=)