Säljes två råtthanar!
Nu ska mina två snart 6 veckor gamla småpojkar lämna boet. De har inga namn ännu. Känner att det är upp till den nya ägaren. Det är två jättegulliga pojkar som är väldigt nyfikna och älskar att klättra omkring överallt!
Födelsedatum: 2011-04-13
Färg, teckning och hårlag: Vita, rubinögda, släta dumbos
Kön: Hanar
Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning: 8 vid födsel, 5 vid avvänjning
Faderns namn, födelsedatum och vikt: Kan vara vilken som av mina två pojkar, Fazzlie och Raphael. De är säkert uppemot 1 år gamla nu och har bra hull. Vikt är okänd. Båda har mycket fint temperament.
Moderns namn, födelsedatum och vikt: Twiggy, födelsedatum okänd, vikt okänd
Syfte med parningen eller om ompalcering-anledning: Köpte alla tre i en zooaffär i tron att jag fått med mig 3 hanar. Upptäckte misstaget direkt när jag kom hem men hade inte hjärta att lämna tillbaka henne.
Hur råttorna är i karaktär, i flock etc: Väldigt nyfikna och tuffa små pojkar. Har fått hälsa på mina vuxna grabbar och det har inte varit några som helst bekymmer, inte så mycket som ett naffs. Bör inte vara några problem att introduvera för nya råttor.
Pris och om råttorna är reg. i SRS eller annan klubb: 300 kr. Säljes endast i par. Ej reggade.
Ort där råttorna finns: Svenljunga kommun
Telnr, e-post och alternativa kontaktsätt:
Tel: 0736188082
E-post: pennyscarlett@live.com
Mamma Twiggy med sina bebbar. Småttingarna som diar är dom som är till salu :)
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
såå söta! jag hade lätt velat ha en pojke, men ja ska inte ha fler nu :P hehe
Hehe :) Hade planer på att skaffa fler, men känner att dom jag har verkligen tar upp all tid. Så det får vänta ^^
Ser ut som att mamman e himi. Du skrev ett tidigare inlägg att mamman bits och att ungarna tagit efter beteendet, hur är det med pojkarna?
Är himi en teckning? o.O
Ja hon har har varit väldigt aggressiv, men du har nog missförstått att ungarna skulle ha tagit efter. Alla i kullen har varit mycket snälla, nyfikna och sociala. Däremot har jag skrivit att jag varit rädd att ungarna skulle ta efter hennes beteende.
Måste också tillägga att mamman har lugnat sig väldigt mycket. Hon har inte gjort försök till att bitas på flera veckor nu och tillåter att man klappar henne och så. Ska dock sätta henne på omplacering. Men hantering av hennes ungar är inga som helst problem.
ja :) Det ser i alla fall ut så på henne (himalayan heter färgen), de kan både ha röda och svarta ögon och som det ser ut så är hon lite beige på nosen och vid svansroten. Okej, ursäkta missförståndet :) Svårt att komma ihåg allt vad alla skriver ordagrant :)
de är ju så söta
men eftersom jag är fast med massa underbara mys roans så ska jag nog inte titta på bebis annonser *s*
#5 Ingen skada skedd :D Men vad bra att du sa det! Jag håller på att lära mig vad alla teckningarna heter nämligen. Isåfall har jag två stycken hime ^^ min ena pojke ser likadan ut, fast han är rex :)
#6 Haha vi kan byta? ;D
#7 men åååååh
meningen var ju att jag inte skulle ha så många kvar *s* får jag sålt några fler innan så kanske vi kan byta, men dina sötisar lär snart bli tingade 
Haha jag har skrivit vilka jag har fastnat lite för :D så dom får du inte sälja isåfall!
#9 men vill du tinga de två då? så säljer jag ju inte dem till ngn annan
Dom är paxade! :D Nu ska jag bara försöka fixa skjuts ^^
Vart ligger Svenljunga..?
Jätte söta! Sugen på att starta en hanflock :D
Det ligger lite utanför Borås ^^ har inga problem att åka en liten bit med dom om du har långt att åka, sålänge det är innanför västra götaland :)
Jag bor typ utanför stockholm :p
Haha ojdå :P…det är ju en bit..
Haha ja tyvärr :(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har du kvar pojkarna?
De har blivit tingade och hämtas i början på nästa vecka tyvärr :) vet bara inte hur man tar bort annonsen xD

låser annonsen pga råttorna är sålda. Kontakta en Medarbetare om du behöver ha den upplåst igen
Qui dormit, non peccat