Är hon så gammal?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag förväntar mig inte ett mirakelsvar eller nåt, jag vet att det är omöjligt för er att svara. Men jag vill att ni ska tänka igenom och säga om det kan vara möjligt eller inte :)
Har en tant som jag tror är 2½ år. Förra ägaren hade "räddat" henne och en annan råttkompis från en möglig källare, och förförra ägaren sa att dem var ett halvår typ och hon förra ägaren kunde väl se att det stämde för hon var ganska säker på att dem var det. Så hade hon haft dem lite över ett år innan hon inte kunde ha dem längre och då tog jag emot en av dem, och nu har jag haft tanten ett år. = 2½år?
Hon är väldigt pigg men sover mycket och TUNGT, kan lyfta henne och tro att hon är död ibland när hon sover. Hon är helt fysiskt frisk, men lite mentalt instabil. Gillar inte alls att bli buren, godkänner det ibland. Förut skrek hon och flög iväg som en tvål ur mina händer, nu sitter hon där och ser sur ut allafall:) Hon har blivit lite grå/vithårig i ansiktet senaste halvåret.
Är det möjligt att hon är 2½år fast hon är så frisk och pigg?

Ja de är fullt möjligt, jag har haft en tant som var fullt frisk och mkt frmmåt tills strax innan hon blev 3 år :)
Okej, hoppas min tant blir jättegammal och dör frisk då :)
ja det är möjligt 
hade en omplacerings gubbe som blev 4 år ungefär (minst han var fullvuxen när jag fick honom)
han var pigg & glad tills han helt plötsligt låg död på morgonen..
hoppas att din tant blir riktigt riktigt gammal!
äldre råttor är så mysigt 
oj 4år 
Fast min tant är inte så mysig för hon gillar inte alls kontakt, vill sitta på axeln ibland xD

Min ena dam på 2½ börjar bli lite sömnig och stel och trött hon med. Och gråhårig kring nosen. <3<3. Det är nog helt normalt skulle jag säga. Det är väl väldigt olika från råtta till råtta hur snabbt de visar ålderstecken! Vissa verkar ju bli stengamla vid 2 och andra lever till 4 (!)! Maffig ålder det, förresten… 4 år!! Oj oj oj…
#4& #5 ja jag räknar på att han blev 4 år iaf, eftersom jag inte vet hur gammal han var när jag fick honom, men jag hade honom i en ganska bra bit över 3 år (3,5 kanske??) och han var fullt vuxen när han kom..
Min gammeltant fyller 2 1/2 om 6 dagar, och hon tultar fortfarande på. Många har dom gångerna varit då jag trott att det skulle vara dags för henne. Men hon ger sig inte och bara tultar på, i sin takt. Hon sover en himla massa och väger nästan bara hälften så mycket som hon gjorde i sina glansdagar. Men mager är hon ju inte direkt och hon får själv bestämma när hon inte orkar mer. Kännar jag henne rätt kommer hon inte ge sig fören hon blivit minst 3. XD
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?