Skafferi i toaletten?
Cola har nyligen bestämt sig för att toalettlådan på ena våningen är hennes nya skafferi. Hon har börjat lägga över fleecetyg och pappersremsor, och toaletten blir inte lika mycket använd som förut. Allihop verkar faktiskt allt mer använda toan på bottenvåningen, eller den som finns i transportburen. De andra tjejerna har skafferier på lite mer fräscha ställen, och en gömmer helt enkelt matskålen under spån och pappersremsor. Visserligen använder de främst toaletterna till "nummer två", och kissar i stort sett bara på sina sovplatser (som ibland agerar skafferier).
Är det vanligt att råttor använder toaletten även som skafferi? Har ni varit med om det? Eller har Cola kommit in i något underligt stadie? Hon har inte varit speciellt samlande tidigare, utan mest utnyttjat de andras resurser. Ca fem månader gammal (hon är en omplacering, som ursprungligen kommit från en djuraffär, alltså kan jag inte vara helt säker), så hon håller kanske helt enkelt på att bli lite mer vuxen?
Hmm… Mina råttor brukar mer tendera att använda matskålen som toalett…
Fast dom har ju inga toaletter heller. Men några av flickorna verkar vilja göra sina behov på samma ställen som dom lagrar mat. Dom är allt lite konstiga…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Mina råttor använder toaletterna som skafferi lite nu och då.
Dock så är det mest matskålen som Morfin lägger över med tidningspapper, som för att gömma den. :)
Mina gamla råttor började vid en tid att sova och samla mat i toaletterna, men det var nog allmänna förvirringen efter att många av deras kompisar hade dött.
Kanske marinaden piffar upp maten lite? Har ingen aning, mina kortsluter också lite grann när det kommer till mat i olika stadier..
Skönt att höra att det finns fler råttor som krånglar till det med mat VS toa. ;)
Nu när jag tänker efter så har jag faktiskt sett Cola springa och hämta Toalättpellets från lådan, för att lägga i matskålen. Hon tycker kanske helt enkelt att det är snabbt sätt att kamouflera krubbet.
min ena hane har dille på att lägga all mat i toalådan…. dock använder ju alla andra toalådan som just toalåda så så fräscht känns det ju inte men men….. han har alltid gjort det.
en annan hane gömmer all mat i huset på undervåningen i buren, men det är inget säkert gömmställe det heller för resten vet ju om det så om de är hungriga går de bara ner o hämtar.. =P
#5 Haha, känner igen det där. Ett tag verkade det som om allihop hade ett gemensamt skafferi, som främst två av dem samlade ihop. Detta var dock på en av de hyllor som de sover och kissar på mest, så när de fattade att jag städade hyllan varann-var tredje dag fixade de andra skafferier. Ett tag låg allt innehåll i matskålen på översta hyllan…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jaa, så gör alla mina killar…sen äter dom upp maten dan efter sittandes i skiten…*suck*
#7 Tja, de har ju i alla fall inte så långt att springa ifall de behöver gå på toa direkt efter måltiden. ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina tjejer har en toa som jag är dålig på att tömma, (men dem är flitiga och använder den ändå xD) När jag ger dem nåt extra gott så springer dem genast med den och äter på toaletten … ifall dem blir dåliga i magen kanske? XD