Till Minne Av Hanisia..
Hanisia ..
Jag kommer ihåg när vi träffades första gången i din lilla bur, du såg så ensam ut. Jag blev helt förälskad i dig… Du var som en syster för mig och jag kommer ihåg när vi gick ut på gården. Du frös och hoppade in i mina byxor så fick jag gå in i trappan och ta ut dig 
Vi var som systrar, som skapta för varandra… Mamma märkte att vi värkligen hörde ihop . Hon övertalade dom som ägde råttan att dom skulle sälja henne till oss.
Det är svårt att tänka tillbaka när en sån nära vän har gått bort.
Det är orättvist! Jag kunde ha dött istället för henne… Men så är livet- ett jävla lotteri!!! Men inte ens döden kan skillja oss åt Hanisia!! Du kommer alltid Finnas i mitt hjärta vad som än händer, ingen kommer Nånsin kunna fylla mitt hjärta som du gjorde och aldrig någonsinn att någon skulle kunna ta din plats!
Du var den vackraste råttan man skulle kunna önska sej.. Du var allt för mig och jag fattar inte varför du försvann. Jag kommer ihåg när jag skulle gå till skolan och jag fick syn på dig helt livlös i buren, jag gick fram och tog upp dig i min famn och jag såg att du andades, jag förstod att jag var tvungen att ta förväl - föraltid . Jag kunde inte göra nått annat än att gå till skolan. Jag kunde inte jobba eller lyssna så min lärare märkte att det var nått som var fel men jag kunde inte berätta. När jag kom hem från skolan sprang jag till mitt rum där världens sötaste råtta log i min säg och kämpade så hårt för att överleva… Jag satte hanne i mitt knä och började sjunga, sjunga sådär som Hanisia altid njöt av… Hon somnade och hon kommer aldrig vakna igen
Hanisia - du var världens finaste råtta!!
Du har det bra nu iallafall men du tog med dig en del av mej när du lämmnade mig, jag komer aldrig få den delen tillbaka :'(. Tår efter tår rinner ner för min kind.. Jag vet inte om jag någonsinn kommer sluta gråta men en sak är säker. Jag komer ALDRIG sluta älska dig gumman!! Vi har haft det så kul tillsammans!!
R.I.P Hanisia.. Du var alltid där för mig. Jag älskar dig.
Råttan i hela himlen och den mäst saknade på jorden!
17-11-2005 03.32 Till 10-04-2007 14.20

Min Vackra Hanisia på bild :'( Saknar dig gumman <3<3

Vet precis vad du går igenom. Var likadant för mig med min andra råtta som gick vidare till Regnbågsbron. Hon var min speciella vän. Vi hade ett speciellt band.
Sorgen kommer att gå över och de vackra minnena finnas kvar. Minns henne som den mysiga råtta hon var och var tacksam för den tid ni fick tillsammans.
Beklagar sorgen!
Miracle