BEHÖVER RÅTTREPETITION
Hejsan!
Det var länge sedan jag hade råttor, kanske 4-5 år sedan, så jag minns inte så mycket om dem.
Jag vill skaffa en eller två råttor, men jag vill veta om hanarnas kiss luktar lika mycket som mössens kiss.
Ska jag ha 1 hane eller 2 honor? (har inte så mycket plats i mitt rum)
Hur stort ska buren vara?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
måste alltid minst vara två råttor :)så antingen två hanar eller två honor om inte fler
Man ska alltid ha två råttor av samma kön, det är så enligt svensk lag.
Kiss kan jag inte svara på, då jag aldrig haft möss
kolla in den här länken där har du massor med information om just råttor och vad dom ska äta bo etc
http://rattor.ifokus.se/articles/4d7133e9b9cb46223904bb73-vanliga-fragor#discussions-1
Och här har du länk till burräknaren, störst är bäst -
http://www.ratpower.se/?page_id=88
Hanar i mitt tycke är bättre då dom är lugnare och blir mer keliga, men om man vill ha mer fart och fläkt kan honor vara bättre. Tror nästan det är lättare att lära honor tricks då dom tycker om att göra saker och vara aktiverade hela dagen.

Nej, råttkiss luktar inte lika mycket som möss. Både hanar och honors kiss luktar lika mycker på råttor.
Det är lag på att råttor inte får hållas ensamna, så minst 2 hanar eller 2 honor är det som gäller.
Buren skall vara så stor som möjligt. Absolut minsta mått finner du på sidan 41 i L80.
Edit: Oh snap, Zolah hann före! :D
Tack för hjälpen :). Men jag undrar bara vad heter såna höga burar för 2 råttor?
Min mamma sa att jag kan köpa 2-3 råttor när hon har köpt en större lägenhet efter sommaren 
namnen på burarna är helt olika, du fåt heöt enkelt kolla runt och ta mått på burar du sett
När du skriver höga burar tänker jag genast på fågelvoljärer, det är det många som har till sina råttor. I råttornas värld kan en bur aldrig bli för stor! Vi har möss oxå o jag o min sambo tycker att muskiss luktar mycket mycket mer än råttornas! Både när man får det på sig o i buren. Råttkiss man får på sig luktar ingenting, men kissar mössen på mig luktar jag o måste byta kläder genast.
Besök gärna uppfödare innan du bestämmer dig, där får du tips o råd o kan då oxå bestämma dig vilket du vill ha, råttflickor el råttpojkar.