Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1052 ggr
Visse
0

Advantage vet till löss

hittade löss på mina tjejer och fick pratat med veterinären i morse. Är 100% på att det är löss, för hon kliar sig, ser gnetter i pälsen och har även sett lössen i hårbotten.

Bad om Stronghold, men det var inte godkännt för råtta????

De flesta verkar ju ha använt detta på detta forumet, så varför fick inte jag det?

Fick Advantage vet och så köpte jag Virkon för saneringen. är det någon som har erfarenhet från lus medlet. Är det bra?

Cis-j
0

Förmodligen så var inte veterinären medveten om att den lägsta dosen för katter fungerar med enbart en droppe på råttor. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av advantage, men har du verklien virkon och inte virkon S? Har för mig att virkon S inte ska vara skadligt om det skulle bli några rester kvar, kanske bara som jag fått för mig. Men i vilket fall som helst så ska du vara supernoga med att skölja bort allt efteråt.

Fawo
0

Men vad var de där för vet? Jag har alltid fått stronghold. Och det är nog väldigt många här på rif som fått stronghold till sina råttor eftersom alla rekomenderar det.

Men vet ingenting om de lusmedlet du fick =/ Du borde kanske ringa någon annan veterinär och fråga om den du var hos gjorde rätt i att undvika stronghold? Så får du en annan veterinärs åsikt. Låter skumt att du inte fick stronghold även fast du bad om det.

Tillägg: Efter att ha läst vad #1 skrev så tror jag också att den veterinären du var hos var oerfaren ang stronghold till råttor :P

// Fawo (;

Visse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det var Virkon S jag hade köpt :-P

får väl ge detta medel en chans annars byter jag veterinär. Läste nämligen att det flesta haft Stronghold eller Frontline och så får jag Advantage vet! Vill bara bli av med ohyran på små tjejerna! Snacka om att det "smittar" för det kliar lika mkt på mig :-D

Cis-j
0

#3 Okej vad bra :)
Ja jag fick stronghold när jag bad om det, däremot så feldoserade veterinären ENORMT, tack och lov säger jag att jag pratade med uppfödarna till mina honor väldigt mycket i början så jag inte hade gett dem den feldoseringen. Men jag bytte också veterinär då.

Haha, det börjar klia på mig också bara man läser alla dessa trådar om löss >.< !

Magda
0

#0 hur har det gått?

jag fick advantage till mina råttor & möss för några år (5 år sedan kanske? vet ej exakt)  sedan och använde det utan problem till 30 marsvin & ca 25 råttor (även rått bebisar) har inte tänkt på att det var detta medlet jag fick då. men visst måste det vara samma advantage nu??

inget av mina djur blev påverkat, då behandlade jag både sjuka djur & ungar..