boar som en GALNING
Kanske den biologiska klockan som tickar? 
Nej, vet faktiskt inte. Kanske vissa råttor kan få ett ryck att boa extra mycket ibland eller i alla fall någon gång. Kanske om det skett någon förändring i hennes normala miljö?

Haha, ja både våra 2 gamla råttor som inte finns längre och ena råttan vi har nu boar en hel del med tidningspapper, filtar och allt annat hon hittar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det är ju naturligt att vissa råttor boar mycket, tänkte mer att detta var en råtta som inte brukat göra det förut. Är det en ung råtta så kan boandet komma med uppväxandet så att säga.
Haha boandeboven i dramat blir ju typ 7 mån snart, men jag har ju bara mina tjejer som sällskap, vill inte avla på dem :)
Alltså, en av burarna (kör med öppet bursystem med flera olika burar de rör sig fritt emellan) bytte jag mot en högsmal, men det var ett tag sen nu. Boandehysterin har bara hållt på de senaste tre(?) veckorna, och hela tiden eskalerat…det ligger liksom massa papper över hela golvet om mornarna också xD
Kanske är som ni säger något som kan dyka upp med åldern då, men så knasig grej, aldrig haft en råtta som tokboat så förut!
#5Men visst är det lite charmigt 
#6 Haha ja, jo, man blir ju onekligen full i skratt när hon sätter igång xD
Min gammeltant brukar också tokboa- och där har bioklockan stannat för länge sen. När hon byggt ett gigantiskt bo i "sitt" hus, kommer de yngre tjejerna och bär upp det till sig. Stackarn- hon har slitit så med att riva papper, och så kommer latfiorna och förstör allt
Mina fyra flickor boar en hel del, allihop. Men en av dem brukar boa lite mer intensivt, och fixar skafferier lite mer beslutsamt än de andra. Hon är också den som är knastrigast och keligast (snart 5 månader).
holy crap va papper XD Ja, mina tjejer får också ryck ibland, mest en av de tre som får det men när hon väl börjar gör de andra två också det. ^^' Och de har itne rört deras toarulle på en månad, men idag så såg ja att hela har blivit använd ^^' toapapper var instoppat i alla möjligt hål XD
De syskonen jag skrev om för inte så länge sedan här på rif. Om tok löp. Ena där boade under en månad. Nu har det trappats ned med både löp och boande. För tilfället iaf
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag har en som är precis likadan, ibland får hon till grymt häftiga installationer.. Som en natt när hon rivit precis allt tidningspapper i jämnstora långa strimlor, och byggt värsta fontänen som hade sin källa vid kedjan som håller uppe deras rör.. Det var riktigt vackert, ångrar fortfarande att jag inte fotograferade det. Oftast bygger hon ett moln av papper i och runt sputniken, det ser också rätt festligt ut.
Mina gör så i perioder, men oftast när det äär dåligt väder ute :o
Hah, ja då kanske det är något tillfälligt som har med löp att göra…vi får se hur det ser ut framöver xD
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det har min också. HELT tokig och nästan manisk.
Det skulle ju kunna ha något att göra med att det har blivit sommar? Låter det möjligt? Hon började nämligen när det blev varmt. 
#15 Det har du fasikenimig rätt i! Det började med värmen!
För min hade det ingenting att göra med värmen, hon har hållt på hela vintern :O
Vårkänslor xD
En av mina gamla tjejer älskade att boa i en kruka som jag använder som hus.
De andra brukade krypa in i krukan och slita ut en massa papper, medan honan som tyckte om att boa satt bredvid och pressade in allt papper igen ^^
#19 Hahaa åh, ja såna paper wars har det varit här med! Så sjukt roligt när någon får för sig att putta ut allt, och med de små söta tassarna…knuffa knuffa ^_^