Råttor iFokus

Råttor

Etikett: föreningar-träffa-utställningar
Läst 872 ggr
Mantissa
0

Djurens Dag i Ljusdal i sommar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den 10 juli i år kommer jag att arrangera en Djurens dag. Platsen kommer att vara den anrika hälsingegården Bommars som ligger ca 2 mil norr om Ljusdal, i nordvästra hälsingland.

Målet är att vi ska ha djurägare av de vanligaste husdjuren på plats med sina skyddslingar.
Det kommer även att vara uppvisningar av bland annat fårvallning, åsnetävlingar, skogskörning med häst m.m.

Min sista egna råtta gick bort för ett par veckor sedan, men att inte ha med råttor känns fel då jag vet hur underbara djur de är. Jag vill därför komma i kuntakt med en eller flera råttägare i området, eller som kan och vill ta sig hit med sina djur och som vill prata med intresserade besökare om råttan som husdjur.
Jag har mailat svenska råttsällskapet men inte fått något svar ifrån dem så nu provar jag här istället, och håller tummarna för att få napp.

sockerrattan
0

Vem Har du kontaktakt? Du kan skicka ett pm till mig!

Mia//

hus-musen
0

Jaha, ska de vara på Bommars :) Om jag är hemma så kommer jag kanske förbi, vet inte om jag orkar stå däremot. Annars kanske du kan höra med mizzvie i delsbo? Finns ett par stycken trevliga råttägare i huddik oxå.

Qui dormit, non peccat

Mantissa
0

Det bästa är ju om ett par stycken kan stå tillsammans. Så att man kan bytas av och hålla varandra sällskap, och förstås smita iväg och kolla på de andra djuren och uppvisningarna!
Jag har för övrigt fortfarande inte fått tag i någon råttägare/uppfödare. Ej heller någon med hamster/gerbil. Vet någon om någon som kan vara aktuell så blir jag jättetacksam om ni talar om detta via pm!

Lamina
0

Ohh… Jag skulle nog vilja. Och Ljusdal är ju inte evigheter bort direkt. Ska fundera på saken. ^.^

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Thirre
0

Jag ber om ursäkt för att du inte har fått något svar, vi startade en lätt diskussion men visste inte om det fanns några aktiva medlemmar i närheten och sedan rann det ut i sanden.. tyvärr.

Hälsningar Theres Granath ordf i Srs.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

[DjurTjejen]
0

hej

trevlig att höra att bdet finns ännu. Kommer från ljusdal och ska som det ser ut flytta hem kring den 10de. Så jag kanske kan lyckas ta mig dit med mina kommande råttisar. Iaf så hoppas jag på det. Måste kolla upp mera.

Mantissa
0

#6 Du är varmt välkommen om du vill komma! Ännu är inget bord med råttor klart.

[DjurTjejen]
0

okej va bra :) tror sannorligt att jag kommer flytta helgen innan så då har jag coh flickorna kommit i ordning. Kommer nog bara ha med en av dom beroende på om jag får hon på 7 mån eller inte. Isåfall om jag får henne så får hon följa med och dom andra stanna hemma.

[DjurTjejen]
0

är bestämt nu att jag kommer få tjejn på 7 månader. Och jag ska prata med min pappa över om jag får flytta hem helgen innan. Isåfall så kommer jag kunna komma tror jag :) är det möjligt att bli hämtad i ljusdal då??  kan säkert fixa så mamma kör men inte helt 100 på att hon kan

Lamina
0

Om Djurtjejen kan ta sig dit med en eller fler honor så kan jag nog ta mig dit med några av mina pojkar. Att ta sig till Ljusdal är inget problem för mig, problemet är väl hur jag ska ta mig från stationen…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[DjurTjejen]
0

jodå jag ska nog kunna ta mig dit med iaf en hona. Har också samma problem med att ta mig från stationen är nämligen inte helt 100 på vart det är som brommars ligger

Lamina
0

Lite OT kanske, men ,men… Djurtjejen, om vi båda ska till djurens dag så kan ju jag plocka med mig honor söderifrån om du hittar några och kan få dom transporterade till Falun/Borlänge eller Gävle innan. Det är inga problem om dom blir tvungna att stanna här ett tag. :p

//Lamina

[DjurTjejen]
0

#12 okej :) kan fråga en som jag vet har söta bebbar nu. Så hör jag av mig om det isåfall