Råtthane sökes i Stockholm!
Hej,
Tidigare idag behövde vi avliva min råtthane Charlie på grund av en tumör i underkäken som inte gick att operera eller behandla. Han levde tillsammans med min råtta Oliver som nu är ensam. För tillfället sörjer Oliver sin bortgångne vän och mår inte så bra, men i vanliga fall är han kelig, sprallig, frisk och glad. Han är väldigt sällskapssjuk och jag skulle därför vilja ha en ny kompis till honom, eftersom att råttor inte heller mår bra då de lever ensamma.
Oliver är en dumboråtta född i november 2009, och jag skulle vilja ha ännu en råtta i ungefär samma ålder (helst också en dumboråtta om det är möjligt). Jag har inte introducerat Oliver för några andra råttor, men jag känner honom bra och av hans beteende att döma så vet jag att han inte skulle ställa till med bråk eller bita någon annan råtta. Tvärtom var han lugn och kelig när han var med Charlie. Han har aldrig heller bitit någon. Därför vill jag också vara säker på att hans nya vän inte är en bråkig eller aggressiv råtta, så de fungerar ihop.
Jag bor i Nacka strax utanför Stockholm (Stockholms län) och kan tänka mig att hämta en råtta i princip var som helst i Stockholm. Jag är under arton år gammal och mina föräldrar kommer därför vara med. Det är jag som sköter om råttorna till största del, men behöver jag hjälp så ställer de upp. Trots att jag är ung så har jag bra hand om djuren och är väldigt påläst.
Om ingen passar in på det jag skrivit häröver så vill jag gärna ha tips på vad jag kan göra. Jag vill inte att Oliver är ensam under tiden jag är i skolan. Någonstans har jag läst att man kan köpa två råttbebisar och att det brukar fungera bra, så hittar jag ingen kompis i samma ålder som Oliver får det nog bli två yngre pojkar istället. En för ung pojke är inte ett alternativ, eftersom att det då blir han som sedan får leva ensam när Oliver blir gammal och går bort. Är det två råttbebisar har de varandra när Oliver sedan blir gammal.
Jag är otroligt tacksam för svar, allt från tips till att just din råtthane passar med min Oliver. Är det någonting du undrar så är det bara att fråga. Jag kommer att logga in väldigt ofta och lär därför ge dig svar snabbt.
/Alexandra
Tips på uppfödare eller andra hemsidor med inriktning på köp/försäljning/omplacering av råttor uppskattas också.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Putt.
Har du kollat på vår Uppfödarlista? Du hittar den under "vanliga frågor" :)
Finns en agouti rex dumbo kvar som just blivit avbokad.. Jag ska till sthlm på lördag. Är på centralen kl 13. Skicka pm eller mail: info@zickans.com
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Och puttar ännu en gång!
Har två bebisar här som letar hem. Väldigt söta och gosiga. Trevliga att ha och göra med. Har satt ihop dom med deras far tillfälligt och det var inga probelm alls så tror inte det skulle bli några problem att sätta ihop dom med din hanne. Finns i enköping men tror inte det är några problem med att få dom till stockholm. En flicka i kullen ska flytta ditt så kanske till och med skulle kunna skicka dom med henne när hon hämtar. Om det låter intressant och du vill veta mer eller så bilder så kan du mejla mig på misch@live.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur har de gått har du hittat råtthanen?
Har även jag 2 råtthanar på 4 månader som letar hem. Bor i Katrineholm men kan ev. ta dom till stockhom