Gammal råtta - tecken
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejsan,
En av mina gamlingar, Coco, har varit så trött denna vår. Hon vill inte springa runt lika mycket som förrut. När jag släpper ut dem ur buren så springer hon runt ett varv först och sedan lägger hon sig under tv-bordet och vilar. Hon är lite mer uppruggad i pälsen också. Hon har varit till veterinär men det verkar inte vara något fel på henne. Hon gick på en antibiotikakur i vår p.g.a. lite rinniga ögon men annars har det inte varit något som helst fel på henne. Kan det vara tecken på ålder? Hon fyller trots allt 2 år och 4 mån i dagarna. Hennes "syster" som är lika gammal är så himla pigg och springig så det är svårt för mig att avgöra. Jag har aldrig haft "gamla" råttor förrut.
Edit: Det rinner fortfarande från högra ögat. Inte mycket men det blir lite rött kring det ögat. Hon fick antibiotika i både oral form och salv-form. Men det var antagligen ingen infektion. Vetten såg inget fel på ögat heller.
/Anja
Absolut, de blir ju tröttare och segare med åldern :)

Ah! Jag hoppas att hon "bara" är gammal! Jag är så rädd för att hon ska ha ont och sådär. Just i och med att hon är lite småburrig. Inte jätteburrig, men ändå. Det är ju trots allt ett tecken på smärta. Men det kanske är ett tecken på ålderdom också? Vet ju hur gamla hundar brukar kunna se ut i pälsen!
Aw ^^ Tror inte du behöver vara orolig. Har inte veterinären hittat något fel så är hon ju med allra största sannolikhet bara gammal :) Och det är ju inte ovanligt att människor får ledbesvär och får ont när de rör sig och så när de blir äldre. Det är förmodligen samma sak med råttor. Dags att plocka fram rullatorn och stråhatten! ^^
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Ja, jag hoppas på det. Hon är min ögonsten… Nä, men alltså hon har ju bra fysik fortfarande!! Hon klättrar ju snabbt och bra från topp till botten i stora boljärburen och sådär. Det är bara att hon är lugnare och lite mer rufsig än tidigare. Och matgladheten har inte försvunnit i alla fall - tyvärr, hon är rätt tjock! :D Mystös. <3