RÅTt TRÄFF I HBG?
Är det någon som är intresserad av att haka på? Jag och uppfödaren till mina råttisar Linda har tänkt se om det är några som är sugna på en rått träff runt HBG området ?

Kika gärna in på Sydråttans hemsida http://www.sydrattan.webb.se/
Vi planerar trevliga träffar med jämna mellanrum och ni är hjärtligt välkomna på dessa träffar. Just nu har vi inget planerat men det bör komma förslag på nästa aktivitet inom kort.
Jag är helt klart intresserad!! :)

jag är med intresserad.. kommer gärna. tar med några med kanske..

Vad kul att det är lite intresse iallfall , inget är bestämt ännu , men det kommer väl ett datum :)

kommer det bli av en träff eller har de redan varit?
man kan ju ha en till träff annars =)

Detta skrevs för väldigt längesen, fast jag o mina råttor hade mer än gärna åkt på en liten träff:)

när blir nästa rått träff av? jag råkade missa den senaste*

blev det ingen träff?

Hur löser ni era råttträffar? med tanke på att man ska ha en ny råtta i karantän innan man låter den träffa sina råttor så undrar jag lite hur ni gör?

#9 Jag tar inte med mina råttor.
det kan väl inte vara värre att ta med råttor till träffar än till utställningar? 

#11 på utställningar gör man väl en hälsokontroll av alla råttor som släpps in?
Annars tycker jag att utställningar verkar vara ytterst ohälsosamt för råttorna.
#12: Man är väldigt noga med hygien på utställningar. Förutom friskkontrollen så är det någon form av alkogel som gäller både före och efter man hanterar andras råttor.
En stresstålig råtta stressas inte nämvärt av en utställning, därför kan det ge lite riktlinjer i hur råttans hälsa och temperament är. (blir råttan stressad så är den t ex inte bra avelsmateriel)
Sen är det ju självklart en viss risk att gå på utställningar med sina råttor, men risken att komma hem med mer eller mindre sjuka råttor är inte överhängande.
(förut avstod jag att gå på utställning när jag hade en råtta med dåligt immunförsvar hemma. Jag ville inte att de andra skulle dra med sig något hem till honom)

# precis Ninja, jag var inte helt insatt i hur det går till på en utställning men hade för mig att man var väldigt noga.
Därför har jag lite svårt att förstå rått träffar om det betyder att man träffas med sina råttor.

Blev aldrig något av det med råttäffen men hade ju varit kul om det kunde bli i år ?