Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 618 ggr
Råttis
0

Angående förkylning

Nu har jag själv åkt på en rejäl förkylning med feber. Jag har för mig att människor kan smitta sina råttor med förkylning, stämmer detta eller kan jag fortfarande kela med mina grabbar. Var ju ett tag sen jag hade råttor sist så har glömt bort lite. Tacksam för svar

[RussinsMusli]
0

Människor smittar råttor, ja. Jag brukar alltid ge rooibos te (GRÖNT!) med vitlök och honung ifall att ^^

Råttis
0

Ja just det, det kan man ju ge dom. Då kanske jag även vågar släppa ut mina grabbar en stund. Man kan ju ha tunna handskar på sig när man tar i dom för att vara hyfsat säker på att inte smitta dom  .

Zakaraa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 finns det grönt Rooibos te också? Trodde det var en röd sort?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Allamej
0

Rooibos är ett rött te från en buske, det är egentligen inte te alls. Grönt te innehåller teein och är inte bra för råttor

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[RussinsMusli]
0

Jag menade rött, hoppsan Oskyldig

Jinaum
0

Och ett tips. Roiboos+vitlök+honung fungerar jätte bra för dig med!

Det är inte gott och magen kan bli lite si så där. Men du svettas ut precis allt om du har varma kläder på dig (är typen som alltid blir förkyld och går ofta med mössa, halsduk och raggsockar under förkylningen för att svettas ut struntet). Så den där blandningen är kanon!

Råttis
0

Hihi tack så mycket, det skall jag själv pröva då Flört

alexfifan
0

Jag tycker faktiskt att den där blandningen är väldigt god… men kan ju hålla med om att magen inte blir överförtjust ;D

you can't face the problem, if the problem is your face……

Råttis
0

Tacksam för alla svar. Men nni ser då ingen fara med att jag släpper ut grabbarna en stund och plockar med dom även att jag själv är förkyld? Det blir ju givetvis inga längre stunder, men vill ändå att dom ska få sin dagliga runda med att få springa fritt och upptäcka och då även lite gos och kel. Men vill ju inte utsätta dom för något som gör dom sjuka.

Jinaum
0

Ge dem roiboos vet ja i förhand. Roiboos är väldigt bra för immunförsvaret för oss så jag kan tänka mig de e det samma för dem.

Zakaraa
0

Undvik att ha dom i ansiktet så är det inga större problem att ha dom ute :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning