Blocket - "bara att komma och hämta"
Kollade runt på blocket som jag gör ibland och hittade denna…
Han verkar inte seriös eller kunna något om råttor 
men.. undrar om han har ungarna tillsammans honor och hanar också..
det är en bit från mig.. annars hade jag åkt dit direkt o räddat dom stackarna!
borde inte sådant här vara i blocket tråden igentligen
#3 jo men jag tyckte den behövde lite mer uppmärksamhet.
håller med..
Tyvärr nåt jag alltid räknar med alla råttor / djur på blocket, det är som en stor döds annons
Jo det är klart, jag har kollat genom alla råttannonser på blocket nu och ja alla behöver lika mycket hjälp. Tyvärr bor dom flesta ensamma, har spån, halm/hö och hjul/springboll. Men av alla tyckte jag den här behövde mest uppmärksamhet, råttungar på 2 och en halv månad "typ vet inte riktigt", bara att komma och hämta. Vem vet va dom får för hem… eller öde?
Tkr synd om de djur som hamnar i okunnika och ointresserades händer.. Jag ska hämta två flickor på lördag som finns på blocket :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vet vem denna killen är och han menar inget illa mot sina råttor. Dels oplanerad kull, ingen ursäkt dock. Och att han inte kan bli av med dom.
Men det är sådant som man alltid från räkna med ifrån alla olika håll så det är bara att knipa ihop och vill man inte att dom ska få ett orm mats öde så hjälper det inte att tycka synd och inte göra någonting åt det. Inget illa menat mot någon, vet att dom flesta/alla på detta forumet bryr sig om alla djur och har hjälpt många.
Menar bara agera ger mera! :)
Tycker mig sett flera annonser från denne annonsör. Tror han föder upp råttor till mat och sällskap
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Borde gå hem till han och testa.
"Hej min hund har så tråkigt så jag tänkte ta några råttor och se om hon vill jaga dem!:D"
Undra vilken reaktion man hade fått då :o
#10 han har sagt att hanen ''sätter på'' honorna hela tiden, drf han vill bli av med dom. ska hämta hanen i maj :p
Usch de är ju jätte nära mig. Men jag har inte plats med fler honor :( Stackars flickor…
Typiskt att dom är sådär långt bort då. Hoppas någon kan hjälpa dom!
Mvh Nathalie
men om de är ungar där. Vart är mamman? HUr många är de? Någon som snackat med honom?
Han har sju råttor vet jag iallafall
Hum ska ta och maila honom så kanske jag kan hämta dem
Hade nog vart bra, var bor du?
Jag bor i halmstad, laholm är typ 20min motorväg bort. Så de är ganska nära. Tänkta ta alla råttor. Var de någon som skulle hämta en hane i maj. För jag kan ta honom med för han kommer nog ha de bättre hos mig tills du hämtar honom än där. Jag frågade efter mamman med så dem inte avlar mer :/
Annars kan jag bara hämta han tidigare :) bor inte ens en mil ifrån Laholm så och han kunde köra hälften utav vägen så det betyder ju att han också bryr sig :p men ska prata med han så kanske jag kan ta honnom tidigare, på fredag kanske
Tänkte se om jag kunde hämta dem på fredag för jag är ledig. Säg till om jag ska ta honom iaf
Okej, det ska jag göra ifall jag inte kan på fredag. :)
Men har du valt din hane så att jag inte råkar ta honom.iof är de lätt att "byta" haha vad elakt sagt men du förstår nog :)
Vart de hannen på 10mån du skulle ha? För han frågade om jag kunde ta en till hanne på 10mån. Hoppas vekligen inte att han är alfa. Stackars jerry som kommer vara tvungen att läxa upp 3 små pojkar och 1 vuxen
jag ska inte ha hanen längre, får inte av mamma haha.. Men har verit dfär idag med en kompis och hämtat en lilltjej till henne. Men där är ett par stycken kvar. du kan ju ta alla eller så, men tror han ville ha kvar en iallafall. En äldre dumbo, men mamman var där, och pappan. tror att pappan är silwer fawn eller fawn av något slag men är inte säker alls. och dom andra är sjukt fina fast dock så har dom ohyra. Såren på öron och svans är ju classic..
Hum fan då då måste jag till veterinär med dem och få stonghold. Okey för jag skulle få pappan och 3 ungar. Är mamman kvar själv eller? Aja får se i mon. Ska fråga om alla mina råttor kan få stoghold för de kommer helt klart smitta.
Mjo, gör det.
Han har ett par ungar, en äldre dumbo vet dock inte kön. tror han vill ha kvar henne/honnom för det är hans äldsta som han har haft längst. Sen är det mamman Molly då som är lite över ett år sa han. Så det är dom han har. Alla är hanar förutom Molly och eventuellt dumbon då.
Ska se om jag bara kan ta den 10måniga hanen, vet inte hur jerry kommer att klara av så många nya plus att dem verkar ha ohyra. Jag vill rädda alla. Men Jag vetti fan. Har sån ångerst :/
Det är absolut förståeligt :/ vet inte riktigt vad jag skulle göra i din situation
Allt blev så mkt jobbigare nu. För nu kan ju alla få ohyra pga honom. Men han är ju jämn gammal som jerry.
du kan inte ha han i ett annat rum sålänge? :o
Jo tänkte ha honom nere i köket. Jag bor i en två vånings lägenhet. men jag vet inte hur de riktigt går till om jag gosar med honom och sen med de andra.
Idiot som man är så tog jag alla ändå haha. Dom var hur härliga som helst Dem somnade typ direkt i transportburen.
Jag trodde att killen var en stor ful kille som avlade för mat (fördommar ooh ja) men när jag kom fram så stod där en snygg ung kille som ville bli av med råttor. Han verkade bry sig ganska mkt ändå och han ville bara testa få en kull sa han. Så han ville nog inte ge dem som mat. Trevlig var han iaf. Han ville ha kvar två tjejer iaf för han gillar råttor.
Så jag tror att han bara forumulerat sig lite fel i annonsen egentligen. Men Pojkarna är dö fina och lugna. Lite rädda men nyfikna. Så jag hoppas att de lugna temperamentet smittar av sig på Jerry. Jerry gillade dock inte de nya killarna men de får vi jobba på lite. Han har varit själv ett tag nu, om man räknar bort då han nosar på flickorna genom gallret.
Roliga är jag kollade upp killen lite och vi har vist gemensamma kompisar, Kuligt eftersom jag tyckte han så helt ok ut. HAHA :P Muskler hade han med ;)
Nu ska jag bara ta råttorna till vet eftersom deras öron och svansar ser lite förpestade ut. (ohyra)
Muskler och en skitsnygg tatuering ;D
Tummen upp för hjälpande människor… och snygga killar! 
Låter på er som om bara för att han var snygg gör det inget att råttorna
är misskötta. Han gör lika mycket fel som om han skulle varit ful.
Låter ju inte alls allvarligt ut att råttornas ögon och svansar ser "Förpestade" ut. Ursäkta mig men alltså, vad är det för särbehandling.
http://sunflake.weebly.com
Hälsningar Erica och råttorna :)
Jag smsade med honom hela kvällen. Han är ingen som missköter sina djur. Dem har ohyra antagligen för att han flyttat in hos sin pappa precis, och har alla sina saker i garaget. För han sa att dem inte ha haft dett för någon vecka sedan och att han var lite orolig för att hans dumobo hona rosslade. Så sa att han borde gå till veterinär och så typ baytril.
De må vara fel av honom att ha honor och hanar i samma bur. Men, vi snackade massa igår och han sa att han brukar bada dem och ger dem färsk mat vare dag, leverpastej och oliver är de bästa pojkarna vet om.
Sen var de ju bara lite roligt att han var snygg kille. jag trodde som jag skrev innan att de skulle vara någon ful snubbe som avlar för mat. Han behöll 2 honor för han älskar liven.
Även JAG som spänderar nästan all ledigtid och tar dem till vet när jag märker att något är fel osv. mina råttor har fått skabb en gång. Så de kan hända alla.
Som jag skrev innan så har han nog utryckt sig fel i anonnesn för han blev ororlig varför jag skulle ha alla och frågesatte mig. För vem kommer egentligen och vill ha 4 råttor och bryr sig inte om kön?
Glömde skriva de var Öron och svansar inte ögon :P Om de var ögon så är de nog lite allvarligare eller?
Dem har förövrigt röda ögon som vissa råttor kan ha. Så dem är la Pink eye fawn eller något. kan inte detta med färg.
The Ginger Gang :D
Jo jag førstår men blev rætt irriterad, vet att folk kan sæarbehandla pga utseende.
Men de ser ju ut att må bra så :)
Å riktigt søta var dem! Den længst ned var riktigt søt i færgen!
Men lycka till med søtnosarna ialla fall.
Och jo då, ohyra kan ju hænda vem som helst.
Men det var inte just det jag reagerade på fræmst.
Men shit the same.
Kram
http://sunflake.weebly.com
Hälsningar Erica och råttorna :)
Den längst ner var pappan, Frank.
Dem är jätte goa. dock lite blyga men dem börjar komma fram lite smått nu.