Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 1486 ggr
smiley81
0

Tror hon är dräktig?!

Tar det från början.

Hämtade hem två honor som var bortskänkes på blocket (den 9-10 april någongång). 6 Månader sa hon som hade dom att dom var. Det var gubben som var iväg å hämtade dom, när han kom hem och jag fick se dom fick ja en liten chock, dom var riktigt feta om man jämförde me mina andra töser jag har. Gubben berätta att dom satt i en liten hamsterbur, dvs utan möjlighet att klättra eller något. Vi flyttade in dom i våran "tjejbur" som är 130 cm hög. Dom kunde knappt klättra, jätteklumpiga var dom.

Jag tänkte att det var likabra att väga dom Lilja vägde 556g och Viola vägde 560, ganska lika alltså.

Viola har sett ut att bli mycket smidigare och har gått ner några gram (ca 20-25) Men Lilja däremot har gått upp i vikt, den 27 april vägde hon 580g.

Jag har aldrig haft någon kull, men magen ser ganska så rund ut.

Så vi satte in henne i en egen bur för säkerhetsskull. Å jisses va hon boar. Klippte fleeceremsor och tidningsremsor. Och ställde in en kartong me en lite öppning. Har inget "riktigt" hus ännu. Hon fixar och donar som sjutton.

Vad tycker ni, visst låter det som om hon är dräktig? Om hon är det kommer jag behöva lite hjälp av er. Hade ju tänkt vänta och läsa på lite till innan jag tog någon kull.

chade
0

Om det nu är ungar hon har i magen så lär dom väl komma vilken dag som helst nu, så då lär du väl märka om inte annat o:
dom är väl dräktiga i ungefär 20-25 dagar väl? 

Hoppas att hon är en liten tjockis som behöver motion bara :( 
Lycka till om det blir små bebisar.

Små stjärnor lyser också i mörkret.

MarajLowajz
0

Boa kan dom ju göra iaf, min hona boar hela tiden och donar fastän hon inte har ungar i magen, hon drar in mat där dom ska sova, drar dit papper och filtbitar och massa saker sen blir hon sur för att jag städar bort allt och hon börjar om på nytt.

Kan du ta en magbild på henne? Där du håller henne så man ser hela hänget? Sen kan man känna ungarna om man klämmer och stryker på magen.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

TrueStory
0

Har du möjlighet att lägga upp bilder på tjejerna? Det är lättare att avgöra om dom är dräktiga eller bara tjocka då :)

smiley81
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ska försöka få till nån bra bild sen när gubben kommit hem.

Hon har ju inte gått upp så fasligt i vikt, men å andra sidan så har hon ju rört på sig mer nu än där hon bodde förut. Jaja vi får se… Blev lite nervös bara, har inte haft bebisar förut..

Jo människo bebisar har ja haft två (stora nu) =)

smiley81
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har två halvtaskiga bilder änsålänge, ska försöka få till andra sen. Hittade inte kameran så dessa är me mobilen.

smiley81
0

nummer två

TildaH
0

Här har jag en dräktig dam som aldrig träffat hane, 100% fett, så har du nått att jämföra medGlad

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

TildaH
0

Oskyldig

--------------

smiley81
0

Hihi vilken fin liten tjockis..

Varför jag undrar lite om min Lilja är ju för att hon är omplacering, ingen aning om vad hon varit med om.

Hon var skitmysig den första veckan, sen har hon börjat bli lite bitsk. Ändrat beteende lite grann.

Och just att hon helt plötsligt börjat boa, det gjorde hon inte först. Men å andra sidan har hon ju nyligen flyttat hit..

Jag kanske ska låta henne sitta några dagar till i egen bur, ifall att. Hon verkar trivas ganska bra i den. gjort ett riktigt fint bo.

Jaja vi får väl se helt enkelt. Borde ju dyka upp bebisar dom närmsta dagarna ifall hon är dräktig.

TildaH
0

Låter lite som mina tjejer, de är nämligen oxå omplaceringar, de har ändrat attityd o bo idéer flera gånger sedan de flyttade hit för ca 1,5månad sedan.

Håller tummarna att de är "fett barn"Flört

--------------

smiley81
0

#10 tack tack