snedskalle?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hej.
om en råtta har snedskalle, har den huvudet snett hela tiden eller kan den ha huvudet rakt ibland oxå? Min råtta håller huvudet snett när hon sitter still, men inte när hon går. Hon är inte vinglig eller nåt. Kan det vara snedskalle ändå? Hon är lite förkyld nu oxå, har hört att de kan få snedskalle av förkylningar..
ingen som vill svara..?
Sök på forumet på "Snedskalle" så får du mängder av info
jo jag gjorde det innan jag skrev inlägget men jag hittade inte svaret på min fråga.
Kan det inte vara så att det är bekvämt? Är det jättesnett eller bara lite grand? Ser det ansträngt eller avslappnat ut?
Jag har ingen erfarenhet av detta, men hoppas att det inte är någon fara. :)
#4 det är inte jättesnett och det ser inte ansträngt ut, men hon har inte gjort så hela tiden utan det började för ca en vecka sen.
tack för att du svarade :)
Hm, okej. Ja du, så länge det inte ser ansträngt ut lär hon ju inte ha ont iallafall(sträckt muskel eller så, jag antar att råttor också kan göra det) 
Dålig syn? :P Råttor med dålig syn (framför allt rödögda) vinklar på huvudet för att se bättre…
you can't face the problem, if the problem is your face……
Min Älva sitter också med huvudet snett, hon är rödögd och har dlig syn, kan bero på det :)
Permanent snett huvud = sndskale, antgligen beroende på öroninflammation eller tumör.
Lägger huvudet på snedden då och då för att se bättre eller något annat= råtta.
Om jag hade trott att alla råttor som lutar huvudet lite för att se bättre eller tigga hade sneskalle skulle alla minna råttor ha sneskalle. MEN dom rätar ut halsen igen, går rakt, har ingen lutning på huvudet när dom inte gör det som kräver lutning. Alltså inte sneskalle.
Fundera på hur ofta ni lägger huvudet åt sidan varje dag och varför… då har ni vips kommit till en helt ny insikt om råttor.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
jahaa hon e rödögd då är det därför :P