Svåra att tillfredställa..
Tycker mina små ratslingar får vara ute rätt mycket, de har stor bur, massor att pyssla med. Men de verkar ändå inte nöjda..
Har sett lite då och då i forumet, då man pratar om råttor, höll ja på att säga, ja det är väl det enda man gör här :P anyway, vissa säger att deras råttor går in när de fått nog eller är trötta.. Det har ALDRIG hänt här hemma :P Hur länge har ni dem ute i sådana fall då de självmant går in igen?
Kan ju tillägga att de har mitt kök att springa runt i så det är ju int direkt frågan om att det är kul att äventyra i hela lägenheten, de borde ju tröttna och gå in igen så småningom :P
mina pojkar ha alltid varit bra på att gå och lägga sig utanför buren när dom tröttnat på att kolla runt ;D
sen har jag en flicka som aldrig tröttnar på att vara ute xD men dom flesta tjejer brukar gå in i buren tillslut
//Jacqueline Thawelin
frågan är ju då, efter ungefär lång tid tar det för dem att tröttna? bara på ett cirkus..
Mina råttflickor får vara ute nästan hela dagen när jag hemma. Dom hittar alltid nåt gömställe ute att sova på istället för att krypa in i buren igen för att sova :) Men svårt att säga Ratass om hur lång tid det tar för dem att tröttna med tanke på att vissa råttor kan tröttna efter 4 min och andra efter en timme. :)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
önska mina kunde tröttna efter åtminstone en halvtimme.. går inte att ha dem lösa hela dagarna, har både pojkar å tjejer så antingen eller av dem verkar bli avis på att den andra parten är ute. plus att om jag inte är där konstant å ser till dem så är de och gräver ut krukor, tuggar sönder tapeten eller hittar på annat hyss..
Haha… man sätter nalle på golvet. vänder sig om så är han inne i buren igen :-P
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
nalle är en råtta då antar jag? ^^'
För mina tjejer beror det på vilken tid jag släpper ut dem. Runt 6 på morgonen vill de bara vara ute kanske en halvtimme, sedan är det sovdags. Nästa gång de vaknar ordentligt är klockan ungefär 4-5 på eftermiddagen, och då vill de bara äta och leka en stund (15-30 min). Sedan är det dags att sova igen, till 19-20-tiden (beroende på vilken råtta det är), och då vill de vara ute tills jag stänger in dem. Vissa av dem går in i buren då och då för att äta och dricka, men runt 21 är de alldeles för uppspelta för att nöja sig med buren (Furet Tower). Flickorna är dock fortfarande unga, de äldsta föddes på julafton. :)
vilken tur du har ändå då :P Mina är alla runt 7 mån. så de är väl unga å pigga å vill inte alls sova. har man tur på varma dagar så kan de ligga å sova heeela dagen:P
Kanske de blir lite lugnare å såsiga av sig efter 1 år.
Haha, mina går inte ens in för att dricka, speviellt inte äta:P När de klättrar upp på mig så sätter jag in dem i buren, har avtagbart tak, då komemr de på att de kanske ska dricka :P Man kanske skulel ta och ha en drickskål och matskål utanför buren.. Och en toalett.. och sovplats etc , mend andra ord man kan strunta i att ha en bur XD
Har en grabb här som inte tröttnar. NÅGONSIN! Han Kan ha varit ute i sex timmar och inte går han in i buren för det.
Han gör det först när jag ställer in mat.
Det är en anledning till att de inte får vara lösa i mitt rum mer. Samt att de sabbar sladdar de små as-…. Änglarna.
Men han tröttnar inte och vill inte för allt i världen in. Dock brukar han lägga sig UNDER soffan.
När vi sitter i soffan dock eller i hallen där de kan springa så tröttnar de kanske efter ja.. 4 timmar eller så. :P
Mina tjejer var aldrig särskilt intresserade av att gå in i buren när de var unga, säg 2 månader - 1 år. När jag stängde locket ville de gärna ut igen, oavsett hur länge de sprungit. Nu har iaf ena börjat danka av lite grann och kan gå och lägga sig efter fyra minuter eller efter ca en halvtimme. Ibland är hon ute hela tiden utan att knappt lägga sig och vila alls.
Förut kunde jag också öppna luckan vilken tid på dygnet som helst och de ville ut, nu är det bara kvällar och nätter som gäller :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hade en tjej ett tag som jag också trodde aldrig skulle tröttna. En dag förra sommaren fick hon följa med mig och flyttstäda i en fem rums-lägenhet, var där i flera timmar och hon fick springa fritt. Sen fick hon följa med och handla innan vi skulle hem också, och när vi kom hem var första (och enda) gången hon gick och la sig och då var det i våran säng, inte alls tal om att gå tillbaka till buren.

you can't face the problem, if the problem is your face……
haha ja antar att de är då riktigt envisa i sin natur ;P De vet väl att om man en gång går in i buren då kan det bli så att man inte komer ut igen ;P