Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 825 ggr
[Rottfinalina]
0

Ha råttor ute?

Har en liten fråga, jag vill så gärna ha mina råttor ute nu när det börjar bli varmare och solen skiner. Men när kan man egentligen ha dem ute eftersom att dem blir förkylda så lätt, är det farligt att ha dem ute när det blåser lite? Och hur länge kan man ha de utomhus?

Hur varmt bör det vara när man ska ha dem ute?

Tacksam för svar :3

[lucke]
0

Jag tar med mina ut när det är minst 20 grader varmt, och ingen blåst förstås. Gud vad jag längtar, det är underbart att se sina troll skutta i gräs och lukta på blommor- för att inte tala om hur mysigt det är att ha med dem på picknick. Snart så…

[Ratass]
0

man kan väl ha dem ute då man själv kan gå i tshirt och inte tycker det är för kallt. och att det inte blåser såklart. nån vindpust gör inget :P Men ser man att det blåser en hel del så låt dem hellre vara inne då.

Om du ska vara ute länge tänk på att kanske ha med dig en transportbur så de kan få krypa in om de vill bort från solen och även för att kunan få äta och dricka.

[Rottfinalina]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

okej :D tack så mycket, men vad är "lite" blåst då? :/

[Ratass]
0

om det blåser konstant ute tycker jag är för mycket ^^'

Fawo
0

Mina var ute lite o sprang på gräset idag :-) Bara några få vindpustar och verkligen vaarmt :o

Är inte så van vid att ha mina råttor ute så de fick inte vara ute en så lång stund.

Hur är de med värmen? Hur mkt klarar de? Kan de typ få för mycket sol?

// Fawo (;

Itchy
0

jag har haft mina ute flera ggr nu i april när det varit som varmast, och idag fick till och med nakenfisarna följa med ut en stund, och de bara satt & solade & tyckte att det var skönt att få komma ut, så sätt på dina små selar och bege dej ut i gröngräset :)

You can't spell Bitchy without Itchy

Lamina
0

Hade 2 av mina pojkar ute en stund idag. Helt underbart! Mattias for runt som en liten galning medan Kairo la sig i min famn och bara njööööt av solen! Kyss

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[lucke]
0

Jag har inte vågat än… Men så är jag frusen av mig, vilket iof är positivt i detta fall = ingen risk att jag tar ut mina rådisar i för kallt väder.

Banankaka320
0

Mina pojkar var ute förra veckan och klättrade i träd :D