Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 1568 ggr
Fawo
0

Kissande råtta

Min råtta Kira (Hona) lite över 1 år, har alltid varit rumsren. Aldrig kissat utanför buren. Nu de senaste veckorna har hon börjat kissa utanför buren hela tiden! De är som att hon läcker. Efter henne är det alltid ett spår av blött. När hon går på min hand så blir jag också markerad.. Det börjar bli lite jobbigt att gå runt och torka efter henne hela tiden.

Någon som vet vad man kan göra för att få henne att sluta? xD Eller någon som varit med om samma?

// Fawo (;

HeroRat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kanske lite sent,men min råtthona gör ungefär likadant.

Min e ca 3,5 månader och det var idag jag märkte att hon kissade i min säng,de var inte som en pöl utan liksom små droppar efter henne.

När jag tog upp henne kissade hon på min hand och ibland när hon bråkar lite med sin syster kissar hon på henne. Vet inte heller vad man ska göra?

Fawo
0

Haha hade glömt de där inlägget. xD

Jag har inte kvar henne längre.. Men jag har märkt att min nya gör ungefär likadant. O de är speciellt när jag har klappat en annan råtta eller en hund :P

Hon droppar på sängen också o de är väl för att de luktar någonting annat. Och detta är nog något "revirmarkerande" man inte kan göra någonting åt Obestämd

// Fawo (;

HeroRat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det kan de nog vara,min katt brukar ligga i min säng…

[Sara FE]
0

En av mina flickor tycks markera för jämnan, jag följer ofta efter med ett papper. De andra tre markerar knappt alls. Tror inte att man kan göra så mycket med revirmarkering, men det finns säkert experter här inne. :)

Banankaka320
0

Hon säger att du är hennes (a)