Aggressiv till gosråtta (Jerry)
I början av januari fick jag hem en råtta som jag döpte om till Jerry. Han var väldigt rädd, stel och hade bråkat massa med sina gamla gubbar. Men nu 4 månader senare så har han ändrat sig sjukt 6mkt. Vi har haft våra bråk, jag och han. En period så gick de knappt att klappa honom för han typ hög efter mig direkt. Men efter en massa stunder fast på rygg i en handduk som straff så fort han började puffsa upp sig så har han blivit en underbar gosråtta. Han har fortfarande sina arga stunder men dem går över jätte fort. Sen fanns de perioder då har var snäll och allt gick fram, sen kom en arg period men nu känns han mer stabil.
Nu kan man lyfta honom, pussa på honom, pussa på magen, klippa klorna, hålla fast honom (utanhandduk), bära runt på honom, klappa honom i buren när jag vill till och med bada honom. Underbar råtta är han så nu är de dags att leta efter kompisar till honom och se hur detta funkar.
De var en period då jag var sjukt trött på honom för han har bitit mig riktig hårt några ggr så tänkte jag att om han inte ger sig om några veckor så tyvärr får han somna in. Och när jag tänkte detta så känns de som att han bara total vände och blev snäll. Samma sak hände med min Amy jag var sjukt trött på henne och var jätte nära på att ringa veterinär för att låta henne somna in. Men de kom alltid något i vägen och samtidigt total ändrade hon sig. Dock är hon fortfarande en bur försvarare men annars är hon skit go och hon älskar sina vänner. Och mig när jag inte klappar henne i buren, haha
Jag har filmat honom lite i sängen idag när jag skulle vika lite tvätt. De där med hänget har ju lite att jobba med men innan gick de inte alls att kolla hans häng. Han gillar verkligen att vara vid mig. Oftast när han är ute och springer så springer han fram och tillbaka till mig och sätter jag mig ner så ska han alltid vara i knäet på mig.
Ville bara dela med mig om att om man bara jobbar med aggressiva råttor så kan dem ändra på sig. Sen ville jag bara skryta lite om min lilla Jerry.
Aw gosgubben!
Känns kul att man ändå kan ändra dem.
Jag lyckades aldrig få några av mina att bli ens handtama, kunde knappt kolla på en av dom. Men alltid lika kul när någon blir mer sällskaplig :)
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
ja vissa kanske de inte går med. Men Jerry gick i vågor nu har han varit stabil ett tag. Tror han fårstått att jag är ledaren efter alla bråk vi hafr. Tur att man tål lite när man blir skadad/biten.
haha jag behöver väl inte säga annat än att jag är glad för hans, och även din skull! :D
Små stjärnor lyser också i mörkret.