Tillfällig "transportbur"
Har två små råttpojkar som ska flytta nästa helg och har transport hjälp. Problemet är att jag måste fixa något dom kan vara i under resan ditt. Det är inte så jätte lång tid det gäller och min ekonomi är inte den bästa. Därför tänkte jag om någon har något tips till en tillfällig transportbur? Dom är inte så stora pojkarna men finns det någon riktlinje för hur mycket plats dom ska ha under transport? Flyttar på lördag och resan tar runt en timme. Funderar på om man kan fixa någon låda i plast och borra upp massa lufthål så att det blir en bra cirkulation på luft..
Viste inte vilken grupp det skulle ligga i men antar att det kan räknas som pyssel då det blir något "hemma gjort"..
En kartong går bra.
kartong funkar, men det är väl inte att rekommendera om man har råttor som bitter i kartong. Jag hade en låda jag köpte på typ clas ohlsson eller så. En låda av plast och borrade massor med luft håll. Funkar utmärkt.
Glass- eller godislåda med lufthål funkar utmärkt om råttorna är små och transporten inte är så lång.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
om man är med råttorna man transporterar så går det nog ändå bra med en kartong och det var väl inte så långt heller, hade de vart obevakade hade jag aldrig lämnat dem i en kartong :P

Om de inte är så långt, så stoppa ner dem innanför tröjan? Har fraktat många råttor på det sättet, synnerligen nu när det fortfarande är kallt och blåsigt ute. Annars går vilken gammal glasslåda som helst bra, bara råttan har plats att röra på sig, dvs de ska kunna sträcka ut sig om de vill.
Qui dormit, non peccat
Ah glasslåsa har jag ju hemma till och med. Då testa och se så dom kan sträcka ut sig i den bara :) Tack för förslagen ^^