Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 514 ggr
HeroRat
0

Fritillgång till foder?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

För ca 3 månader skaffade jag två råtthonor.

Vi frågade i djuraffären om du skulle ha fri tillgång till foder,men dom sa att man skulle ge dom morgon och kväll.

Nu ger jag dom morgon,middag och kväll,men jag har läst att dom ska ha fri tillgång till foder,ska dom det?

Och isåfall ska man ge dom mycket på morgonen och sen får dom äta när dom är hungriga??

Linboll
0

Alltid fri tillgång till Torrfoder då råttor äter ofta.. =)

Hälsningar Anna med pälsklingar!

Lancia
0

Fri tillgång till Torrfoder. Färskfoder kan man ge någon gång/dag.

HeroRat
0

Okej tack för svaren :)

Lancia
0

Djuraffären missuppfattade förhoppningsvis din fråga och antog att du menade färskfoder, annars är det väldigt beklagligt om dom går ut med sådan felaktig information till sina köpare. Å andra sidan skulle det inte förvåna mig, djuraffärer har över lag otroligt dålig kunskap om många av djuren dom säljer. :(

cosmonita
0

Har man överviktiga råttor ska de inte ha fri tillgång utan då kan man ge morgon och kväll.

[Alenzi]
0

Råttor skall väl ha möjlighet att äta alltid? Har för mig att jag läst att deras matsmältningssystem kan ta skada annars - någon som vet ngt om det?

TrueStory
1

Den största anledningen jag vett varför dom ska ha fri tillgång till foder är att när råttor går med tom mage så finns det en risk att dom får magsår för att dom inte har någon gallblåsa som inte är med och stimulerar magen..

Ursäkta för dåligt skrivet inlägg med jag är trött som ett ägg och ska nog sova ett par timmar till.