kan inte ha råttorna...
Nu är det så att jag har två råttor sedan mer än ett år tillbaka, Dem är hur härliga som helst och jätte tama och kontakt sökande.
Det blev så att pga allergi kan jag nu inte längre ha kvar dem.
Jag vet inte vad jag ska göra. Det är ju svårt att hitta nya hem till råttor, plus att de är över ett år.
Jag tänkte bara se om ni har något tips på hur man ska göra. Jag vill inte gå så långt som avlivning… vore så sorgligt.
vet bara inte vad jag ska göra tänkte bara höra om ni hade några tips.
Finns nog många som kan tänka sig att öppna sitt hem för omplacerade råttor, även om de är äldre- särskilt om de är tama och mysiga. Hoppas du finner ett bra hem åt dem
Du kan ju till exempel skriva en omplaceringsannons härinne och se om någon nappar =)
annonsera på:
omplacering, djurannonser, blocket.
På djurhem ligger flera jourhem som kanske kan ställa upp.
Kan även testa kontakta ratthjalpen.se
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
ja skriv en annons med fina bilder och bra beskrivningar så tror jag att du ganska lätt kan hitta hem åt dem :) är det hanar eller honor? 
Ett par vuxna tama råttor är ju idealet för ett hem med barn som kanske är nya på råttor!
Då behöver de ju inte tänka på HUR de ska få dem tama - och tappa intresset under tiden.
Sätt ut en annons på blocket eller här så hittar du nog snart ett hem till dem!
Hakuna matata!
Åh tack för alla förslag! Det är två honor jag har, jag hoppas att jag kan hitta en person som kan ge de vad jag inte kan! Dem förkännar så mycket bättre än vad de nu har det här.
Tack så mycket!