Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 392 ggr
Benjy
0

råttor på aftonbladet.

Ninja
0

Vilka idioter. *suck* ja det där lär väl inte späda på folks fördomar om råttor. "tar sig in i fattigas bostäder och biter barn när de tittar på tv"..

Skrikandes

sweet_heart83
0

Knäpp artikelFundersam

Terato
0

Jag undrar vad den ville säga egentligen..

Den verkade ju kanppast seriös.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Heda
0

men va?..vilken lustigRäcka ut tungan artikel..

gulzebra
0

"En hane kan knulla tjugo gånger om dagen, han fortsätter långt efter att honans intresse svalnat, ja hon behöver inte ens vara vid liv för att duga som värd för hans drifter. Utkonkurrerade hanar kan bilda bögkollektiv."

Haha humor xD

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

AnnaL
0

Snacka om skum! Men visst var det en rescension av en bok? Som hette Rats?

magijo
0

#6 Visst var det det.

Men jag tror inte hon försökte svartmåla råttor, utan snarare göra en ironisk liknelse mellan dem och människor… framförallt män, haha.
Sen måste man erkänna att det är stor skillnad mellan de älsklingar vi har hemma och de som lever på gatorna eller under våra hus, precis som med alla djur, och även oss människor.

The_Rat
0

Jag läste artikeln igår i tidningen, gillade inte alls den Ledsen Det vore bättre om någon skrev bra saker om råttor, såsom att de har räddat många människornas liv när det gäller djurförsök… Eller nåt liknande.

magijo
0

#8 Men vore inte det att glamorifiera djurförsök? Det är ju aldrig råttans egna val att delta i de hemskheter de utsätts för.
"En bekant till mig" har tagit hand om sådanna råttor, och det skär verkligen i hjärtat hur förstörda de är och vilka men de har. Men de kan även bli bättre igen, och det känns helt underbart att se.

Taci
0

Ja, den artikeln var en aning.. konstig ? ^^ Men rätt kul skriven ändå, måste jag säga, man får ta det med en klackspark ;)

#9 , håller med. Råttan bestämmer inte själv att sätta livet till för att rädda människoliv, så det kan man inte prisa råttan för.