Små nakenfisar?
Har två tjejer som är dubbelrexade, födda i November. Dem växer ju ganska långsamt i denna åldern men det känns ändå som dem är mindre än vad mina andra ungar var i den åldern. Dem är inte spinkiga eller undernärda, inte för tjocka heller. Och det är varmare i mitt rum än i resten av huset. (23-24c) För deras skull, det drar inte. + Så har jag gjort en massa saker så dem kan krypa in och skydda sig mot drag. (Det drar väldigt sällan, drar lite typ när det är storm ute.)
Men nakenfisar kanske bara växer långsamt? Hur bruka dem väga i den åldern? (Just nakenfisar)
Lite gammal bild på buren men den ser typ ut så nu, fast en kornflakeskartong på marken, + massa mer tyg i den där gröna saken. Och så har dem själva satt massa tidningar och skit i rören så det är lagom tätt. Dem är väldigt pigga och leker och busar ofta, och kommer fram och hälsar, det r dem två som håller buren i liv :)

Storleken beror ju mer på hur stora släktingar det finns, små råttor får ju små ungar. De är ca 6 månader nu, vad väger dem?
Det är utseendet du ska titta på, är de lagoma i storleken så är det bra. Är de för tunna så behöver de matas upp och tvärtom.
Qui dormit, non peccat
Ska kolla senare idag vad dem väger, har ingen aning hur föräldrarna ser ut tyvärr ><
Det är inte bara så att avsaknaden av päls helt enkelt luras lite? Jag menar, en pälsad råtta ser ju automatiskt större ut än en opälsad 8D
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
Jo jag tänkte det också först xD Men själva svansen är ju också mindre, däremot är fötterna ganska stora. Som det är på yngre råttr
Tycker min nakenfis också är lite mindre än dom andra råttorna. Han är i storlek med sin bepälsade syster medans hans bror och systersöner är/börjar bli betydligt större…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Vissa råttor blir helt enkelt mindre än andra. Jag har tre pälsade tjejer som är dryga halvåret nu som är "för små" men i perfekt hull.
Gizmo och de andra två nakenfisar jag hade (fast Gizmo lever fortfarande) blev normalstora, varken större eller mindre än de pälsade råttorna, förutom att exempelvis öronen såg ut att sticka ut mer på grund av avsaknaden av päls.
Så länge de har bra hull och är friska så är storleken knappast särskilt viktig. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
min nakenfis är 4månader, och ganska liten tycker jag då min bebis på 2månader nu är lika stor :)
Okej, verkar som de flesta är ganska små :o
Men kan detta bero på att dem inte kan ta upp all energi & Näring för dem måste värma upp kroppen? Skulle man behöva ha typ 30c i luften då eller? xD
Jag har aldrig gjort något med rumstemperaturen. Det viktigaste är väl egentligen att undvika drag. Hos oss har det varierat från 26 grader på sommaren till 18 grader på vintern, och Gizmo är som en helt vanlig råtta. Han ligger till och med oftast själv (?!) av någon anledning, även om man förstås kan hitta honom med hans pälsade kamrater också. :) Han äter inte mer än de andra och är överhuvudtaget inte särskilt annorlunda än burkompisarna.
Mvh,
Moa
Okej, söt han är :D
Mina nakna råttor ligger oftast i den gröna grejen under alla täcken & tröjor & kuddfodral och allt som ligger där i.
För två år sen eller nåt så hade jag min första nakenfishane på tre år som brukade följa med mig in på bastun :$ Men han satt inte där såklart när det blev varmt på riktigt, utan när det var typ 25-28c eller nåt och det gillade han :)
Haha, vad mysigt att basta med råtan. :P Nej, Gizmo bryr sig inte alls särskilt mycket i att söka sig till värme (vilket jag alltid har tyckt är konstigt, han har ju ingen päls), han brukar allt som oftast bara ligga sådär som på bilden när han sover, uppe i en öppen korg. :)
Mvh,
Moa
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min nakenfis Lulu var inte heller särskilt stor. Hon var mindre än mina andra honor och det var små de också. (zooråttor) så det verkar nästan som många nakenfisar har en tendens att vara mindre, eller åtminstonde se mindre ut^^