Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 581 ggr
[tramstrasa]
0

gnagarstång med frö

tänkte att jag skulle göra en gnagar stång till mina små odjur. funderar på hur man får fröna att fästa? jag vet att när man gör talgbollar till fåglar använder man kokosfett. funkar det till råttor också? eller ska man använde något annat "klister"?

tack på förhand

/ems

Zakaraa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

*tass* Har själv funderat på det :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[tramstrasa]
0

köper färdiga fröstänger nu men dom inehåller en del e-ämnen å skit så är inte jätte pepp på att ge dem det. O.o

Elshira
0

Jag skulle tippa på att det är socker och/eller stärkelse som används i de man köper.

Jag vet att man använder potatismjöl + socker + vatten när man virkat saker, t.ex ljusassietter eller väggbonader som man vill ha stela. Det blir ganska så hårt i.af :P Också kallat "tapetklister" ;) Men vilken utspädning man ska ha för de olika sakerna vet jag inte. Kolla på nätet =)

Det är väll iofs kanske inte överdrivet nyttigt med socker, men å andra sidan är det då hemgjort utan tillsatser, och som sagt de köpta inehåller någon form av socker de med :P

Hakuna matata!

myismyname
0

Jag har hört någonstans att kokosfett ska vara ett rätt onyttigt fett, men huruvida det stämmer eller ej har jag ingen aning om. Det kanske kan vara värt att "keep in mind" i alla fall. :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Itchy
0

honung

You can't spell Bitchy without Itchy

[tramstrasa]
0

vi va hos vetrinären idag och hon sa att koksfett kunde funka i små mängder.. men här hitta jag ett recept:

Gör så här:
1. Doppa eller strö på honung på stången.
2. Strö på godiset på honungen.
3. Lägg på ett fat och stoppa in den i frysen.
4. Låt stå tills honungen har stelnat helt. (ta inte ut den tidigare, då smälter honungen)
5. Klart att servera!

[tramstrasa]
0

Här hitta jag ett recept till :)

gör en deg av gnagarblandning (hemmagjord) mjöl och vatten, ibland honung. stoppa sedan i ugnen i ca 30 min.

Zakaraa
0

till receptet i #6 borde inte honungen smälta när pinnen blivit rumstempurerad? :O (eller blir inte fryst honung "rinnig" igen? :P)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[tramstrasa]
0

nej den skulle hålla sig så som jag förstod det fråga mig inte hur..

vi får testa och sen göra en raport i tråden sen :)