Jag blandar torrfodret själv, med de fyra sädesslagen som bas (även om råg inte är särskilt omtyckt här hemma, haha). :) Tycker att egenblandat foder fungerar bra. Det är rätt skönt att själv kunna reglera mängden feta fröer osv. i fodret då man blandar det själv. ^^
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
vart köper du detta?
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Sädesslag, fröer, torkad (osockrad) frukt osv. finns på de flesta mataffärer. Jag köper allt på Coop eller Ica :)
jaha ja låter ju bra. hur mycket blir det ungefär per månad i pris?
Mvh Järnskogens kaniner
Oj, det har jag faktiskt inte räknat på! Just nu blir det i alla fall pyttelite, eftersom min herre sitter ensam i väntan på nytt sällskap efter att hans bror gick bort. Det är alltså bara en råtta som äter. Hursomhelst blir det inte så farligt mycket pengar per månad. Många fröförpackningar räcker länge eftersom det är en väldigt liten del av fodret som är just fröer. Det man måste köpa nytt oftast är sädesslagen (ex. Axa grynblandning, kostar typ en tjuga). De andra förpackningarna räcker längre. Tyvärr har jag ingen exakt siffra på vad torrfodret går på per månad. ^^
har du alltid haft egen gjort foder? ^^
Mvh Järnskogens kaniner
Japp :) Det finns en artikel här på RiF som handlar om just råttornas mat. Där tas Torrfoder upp. ^^ Här är den:
http://rattor.ifokus.se/articles/4d71456bb9cb46222d059bc8-sa-har-matar-terato
Jag använder complete, tycker det är ett riktigt bra foder och de fick så himla fin päls av det då jag innan använde selective som inte var nån höjdare :/
Jag använder vitakraft special, tycker det är praktiskt att de inte kan sitta och plocka i det utan de får i sig allt på en gång :P Fast egentligen skulle jag tro att deras kost till 60% består av min mat, det brukar bli en skål till dem också morgon och kväll XD
Använder Harlan Teklad som jag köpt från USA. Svindyrt, men helt klart värt det tycker jag. Förut blandade jag mitt foder själv, som så många andra här gör. :)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#10 Åker man på någon tull då man beställer det? Är lite sugen på att prova ^^
Nej, ågont tull tror jag inte att jag fick betala. Men frakten var på nästan lika mycket som maten i sig.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#12 Åh, okej ^^
# vart köpte du detta fodret?
Mvh Järnskogens kaniner
jo det var dej jag menade haha det blev lite fel xD
Mvh Järnskogens kaniner
rat complete är superbra
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
ja tycker att det är helt okej.funderar på om jag ska prova det här selective kanske?
Mvh Järnskogens kaniner
selective är inge bra tycker jag, innehåller mycket färre ingredienser å sånt. medan complete är ett mer komplett foder.