Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 1254 ggr
zickan
0

dagens nya råttköpare

Allt är lugnt. Råttan bokas. Hittar transport. Allt är lugnt han kan följa med transporten till nya hemmet. 7min efter siste bekräftelse mailet kommit att allt är lugnt. Man lämnar av råttan till killen som är jätte snäll att köra den.
För att 7 min senare få på mailen.
"Hej igen. Måste avstå
Då
Killen helt plötsligt inte vill ha en till"

YES.. Underbart, råttan är med killen som endast skulle hjälpa till att transportera råttan och lämnat länet. Och 7 min senare efter allt varit lugnt. Får man det där… Ne akta för den råttköparen!!

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mello
0

Vad skumt! Hur kan man ändra sig på så kort tid? :s Somliga människor alltså…

Är råttan tillbaka hos dig nu då? :)

[RussinsMusli]
0

Läste det på din blogg, helt sjukt. Sånt kommer man väl på tidigare? Obestämd

zickan
0

Nej han är halvvägs bort. Men som tur var är det en bekants kille som transporterar honom. Så det var inga problem att han bodde kvar hos henne en tid. Men hade det varit att han sattes med någon icke så råttvan på ett tåg till typ skåne. Så .. ja.. inte gått lika bra.. suck

gulzebra
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Been there! Två råttöser tingades av en tjej i Stockholm, en tös tingades av en annan tjej även hon i Stockholm. Hon som skulle ha en åkte upp hit och hämtade, och tog samtidigt med sig de andra två. Senare fick jag ett sms från hon som hämtat, hon som tingat två skulle inte ha de. Mig hade hon förstås inte hört av sig till däremot… Hörde förstås av mig och kollade vad fan det är som pågår, fly förbannad och allt. Då hade hon tydligen fått in en hel hög med råttor som behövt akut omplacering och hade inte plats för de två hon tingat. Jättelyckat, verkligen - om det ens är sant. Det finns folk, och så finns det idioter!

Hade sån tur att hon som hämtat behöll de två hemlösingarna, och när de senare inte gick ihop med övriga råttorna flyttade de till någon hon kände. Tur det, hade blivit tämligen besvärligt att helt oplanerat behöva ta tåget till Stockholm som fattig student.

En annan köpare bodde ända uppe i Sundsvall och det blev bestämt att jag skulle åka upp med de - ganska många timmars väldigt dyr tågresa från Borlänge. När det blev dags att åka hörde jag inte ett ljud från henne igen. Tack gode gud att jag krävt att hon betalar tågbiljett i förskott, blev således inte av med ett öre annat än för den extra tid bebisarna blev kvar hemma i väntan på nytt hem.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Magda
0

nä usch Rynkar på näsan vad tråkigt med sådana folk Skrikandes

[Emma--]
0

Det kan väl hända saker som gör att man måste avboka. Men att ändra sig så fort, och efter att råttan redan är på väg är väl en aning konstigt.

PlusPlus
0

Usch, hatar när folk gör sista sekunden avbokningar. Verkligen något som kan göra en fly förbannad -.- Vad det är gäller. Som Emma-- skrev ovan, man kan ju ändra sig. Men då gör man det i tid! -.- Om det fortafarnde är sådan tvekan men man ändå låter råttorna bli transporterade så kan man ju inte ha tänkt efter ordentligt "/

[Ratass]
0

Det är väl därför det är bra med sån där förbetalning, att man typ betalar för bokningen. Så kanske de löper linan ut. De flesta uppfödare har väl redan så iofs.

PlusPlus
0

Typ handpennig? :)

zickan
0

Jo jag har det.Men slarvat lite med den :-(

Denna kommentar har tagits bort.
Zakaraa
0

F*n va jobbigt :(
Det är så jäkla drygt när folk gör så -.-

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[Ratass]
0

#9 precis, kanske är så det heter.

Men jag skulle då köra hårt på den med tanke just på hur oseriössa folk är idag.. Man blir så trött på folk

Lancia
0

inte första gången man hör såna här storys. Förfan, ska man köpa djur ska det vara en genomtänkt grej, inte något som tar 7 minuter att ändra sig om när man tagit ett beslut! Det är liv det handlar om men foolk verkar inte fatta det.

Lilith
0

Det jag tycker är så konstigt också är att folk vågar ändra sig efter sju minuter.
Om det var jag skulle jag knappt våga säga det överhuvudtaget, för jag skulle skämmas något fruktansvärt mycket.
Särskilt eftersom det då verkar vara någon impulsgrej, vilket jag ännu mindre förstår; hur man kan köpa djur på impuls.

Huldan
0

Sjukr irriterande! Men samtidigt kanske dete är pojkvännen vi ska vara arga på? Vi vet ju inget om deras situation.

[Ratass]
0

#16 troligtvis inte, bara hon som är feg som inte skyller på sig själv i stälelt

Terato
0

Det kan man bara spekulera om! ;)

Men det verkar rätt vanligt med impulsköp/impulsånger. Vanligare bland yngre personer, generellt blir man bättre på att ta genomtänkta beslut när man blir lite äldre, som tur är. 

Hur som helst, jäkligt drygt för Zickan och den som transporterade!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Huldan
0

#17, troligtvis ja.