OT: Redigerade bilder, annat ord..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag funderar över en liten grej, när tidingar publicerar bilder som är förändrade i typ Photoshop, vad är det dom brukar skriva då?
Jag letar djupt i mitt medvetande och kan bara hitta "bilden är ett montage", men det är inte det jag är ute efter. "Bilden är redigerad", där någonstans är jag fast det är ett annat ord, som mer går åt "tillfuskad", "förvrängd", typ. :P
Vad sjutton är det för ord jag söker!? Har kollat i synonymordboken, försökt googla, men jag får inte till det.
Så jag tänkte att jag vänder mig till RiF, där finns det många duktiga människor som säkert vet detta! :P
Älskar mina stora små vänner..

Modifierad?
är det ett ord du söker efter eller en förklarande mening likt det du skrev "bilden är ett montage" du söker?

Ja, modifierad är åt rätt håll men jag tror det är något annat ord, som betyder typ att den är redigerad och ljuger om verkligheten. Gud, jag kan inte förklara, haha.
Men om det skulle vara ett foto på en grön gris så står det under att "bilden är".. och så nånting.
Tror det ska vara ett adjektiv! :P Iof kanske det är modifierad jag söker.. Men i magen känns det som att det är ett lite mindre neutralt ord, lite mer negativt drag i det, typ.

korrigerad ??
You can't spell Bitchy without Itchy
Retuscherad :)

Ja, retuscherad! :D
Tack för er hjälp! 

Jaahaa retuscherad du menade. Använder ordet så ofta att jag inte ens tänkte på att det kunde vara det som eftersöktes :D
Nu vet jag att du hittat ditt ord, men ibland skriver de manipulerad också :3

Lancia: Haha, ja, det låg nog lite väl nära till hands för mig med!
Alenzi: Ja, men du, manipulerad är nog ännu lite bättre! Tack! Jag kommer nog behöva båda orden, faktiskt.
Har en liten tanke om att jag skulle vilja hjälpa till att fixa nya standardbilder till SRS Hemsida. Ett jätteprojekt, såklart men jag har lite tankar på hur man skulle kunna gå tillväga för att göra det. Har precis mailat domarordförande om idén.
Men då kommer man behöva retuschera eller manipulera vissa bilder med tanke på att det exempelvis inte finns några perfekta self black i Sverige. Så det var till det jag behövde ordet! :)

#8, chat me up på msn, ny hemsida på G nämligen.
#8 "chat me up"!? xD :O