Råttor iFokus

Råttor

Etikett: bilder-videor
Läst 1027 ggr
PlusPlus
0

Blod från ögat = tårar BILD

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ville bara få slänga in en bild på Dhalia när hon fick skräp i ögat av något slag. (Detta är självklart omhändertaget, rengjort, uppkollat och allt det där :) )

Anledningen till att jag lägger upp denna är för att jag sett maaaassa trådar om just detta men inte lika många bilder. Såvida jag inte missat dem då.
Ett bra exempel på hur råttornas tårvätska och snor verkligen kan likna blod.

Sen om ens råtta verkar blöda från ögat så är det ju alltid mycket bättre att ta det säkra före de osäkra och verkligen utesluta blödningar och liknande.

Jag har erfarenhet utav råttor sedan ganska länge tillbaka men till och med jag blev lurad av Dhalias vätska runt ögat då det verkligen liknade blod. Undersökte henne och gjorde mig genast beredd på att åka in till veterinären med henne osv. Tänkte att jag sätter mig iaf och försöker tvätta av det lite grand, undersökte om hon hade några skador eller liknande. Men det visade sig vara något som irriterade i ögat på henne och direkt efter att jag tvättat av försiktigt så slutade det att komma tårvätska och hon såg fullt frisk ut igen :)

Ville bara få berätta att det är väldigt lätt att bli lurad utav färgen men man borde alltid ta det säkra före det osäkra och utesluta att det är någon skada som gör att det faktiskt blöder. Och man kan alltid i alla fall ringa till veterinären och prata lite med dem också ifall man känner sig osäker. :)

Ni får gärna lägga in bilder om ni har några som verkligen visar vad det kan likna blod osv eller om ni har bilder på faktiska skador. Bilder som man kan jämföra med :) Kanske är det jag som blev totalt "lurad" denna gång :P

(Tillåtelse finns att kopiera bild osv om man frågar)

PlusPlus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

PlusPlus
0

Tillägger:
Trodde verkligen när jag först såg det att hon blödde "/ Att hon hunnit tvätta bort lite själv men att det blödde så pass så att det kom nytt direkt. Men som sagt, det visade sig vara skräp och hon är helt återställd :) Vill inte skrämma er och få er att tro att jag inte gjorde något åt det :) Även om jag varit relativt säker på att det varit tårvätska men att det fortsatt att komma så hade jag åkt in till veterinären med henne :)