Klo på svansen? xD
Min ena råtta har fått något som liknar en klo längst ut på svanstippen :S Kan det vara en klo eller är det bara skelett? xD Den känns som en klo, ser ut som en klo men vet fasen inte xD
Vad tror ni? :)
Ehhh… Det skall INTE sitta klor längst ut på svanstippen o.o Och inte heller skall kotorna i svansen sticka ut. Förhoppningsvis är håren längst ut på svansen bara ihopklibbade, men det är svårt att förstå vad du menar när du inte visar någon bild. Om det är så att svansen gått upp och det är hål till skelettet, så måste du till veterinär så det inte blir infektioner.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Låter som död hud/svansbit
Dvs att blodet inte kommit ut ända i toppen och det då dött.
Har själv haft det på en av mina tjejer jag brukar försöka massera svanstippen på henne (rulla mellan fingertopparna) för att få fart på allt och även så den döda bilden lossnar
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Jag vet var du menar när du skriver "klo på svansen" och det är inga konstigheter och inget farligt. Inget du behöver oroa dig för, kommer så småningom att lossna av sig själv, inget du behöver söka veterinärhjälp för.
Har det här fenomenet något namn? Låter ju sjukt makabert :o

Det där kan man få bort och göra så att det inte kommer tillbaka geno matt massera svanstippen, är död hud (som jag skrev i #2) beror på att blodet inte når ända fram :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#7 o.o
Helmysko..

#9, ja precis. Mao. inget att hetsa upp sig över, TS :)
Efter att just ha kollat på filmen Splice så såg senaste bilden sjukt ut ^^'
Men annars så äre väl bara död hud elelr nått som blir svart. inget att oroa sig för direkt. Så länge det inte fortsätter och blir med svart å hårt.
så som bild nr två ser ut, så har han xD Lite läskigt xp :) Men de e inget farligt alltså? :D tack för alla svar :)
# 13 Haha, tänkte också på den filmen när jag såg bilden :D Var förövrigt länge sen jag blev så illa till mods av en film.. Mycket skum måste jag säga.

Hmm, min erfarenhet av "klor" på svansar är att det kan bli så om de har varit torra en längre tid:)