Råttor iFokus

Råttor

Etikett: tävlingar-quiz-undersökningar
Läst 1306 ggr
Miss Lalona
0

Tävling: Vilken film?

Hej allihopa.

Jag är en person som älskar barnfilmer (trots mina 28 år) och jag kom att tänka på hur många av dessa filmer som innehöll möss eller råttor med betydande roller. Vi lär oss alltså vid ung ålder att gilla möss, men även råttor. Nu har jag gjort åtta frågor där jag beskriver vad filmen handlar om, ni skall alltså svara vilken film. Vinsten är äran (och jag hoppas att ingen fuskar och kollar på nätet). Skriv ett Pm till mig med era svar. Ni har tills på torsdag (31mars) på er då jag annonserar vinnarna och de rätta svaren. Lycka till!

1. En liten modig mus med väldigt stora öron har stora drömmar och är inte som andra möss. Hans äventyr leder honom så småningom till slottet där han hjälper prinssessan.

2. En råtta med ett smaksinne så exceptionellt att han blir en mästerkock

3. Musmamman gör allt för att rädda sin son Timothy, hon besöker till och med den stora ugglan och råttorna i rosenbusken, med fara för sitt liv.

4. Han lever ett rikt men ensamt liv i ett stort hus innan han hamnar i kloakerna och möter den stora kärleken och vänskap.

5. Han är en duktig detektiv som kämpar mot den stygge Rottigan.

6. I andra filmen får de båda mössen ett uppdrag att rädda en pojke i öknen, de får hjälp av ökenmusen Jake.

7. I första filmen reser denna mus med sin familj till America för att starta ett nytt liv.

8. I denna spelfilm hjälper en modig mus, Reepicheep, en prins att återta sin tron med hjälp av fyra unga hjältar.

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

mikeiko
0

Jag kunde alla utom den sista :D Överlåter dock till alla medlemmar att tävla!

Denna kommentar har tagits bort.
Allamej
0

Har tagit bort inlägg som inte var av tävlingkaraktär :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Miss Lalona
0

#10 ok :)

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

Miss Lalona
0

#1 Du får väldigt gärna tävla du med :)

Guldheden
0

oh jag testar o skickar in! kan inte alla namn på svenska, men mne.. kul o veta om man har kunskapen ^^

Miss Lalona
0

Då presenterar jag svaren. Tack ni som tävlade. De med högst poäng var Zolah och Guldheden men Tatass kom tätt efter.

1.the tales of despereaux

2. Råttatouille

3. The secret of NIHM

4. Flushed away

5. Basil mus

6. Bernad och Bianca i Australien

7. Fievel – resan till America

8. The Chronicles of Narnia: Prince Caspian

chibelin
0

Oh! viste alla utom en! har nog aldrig sett flushed away! :o

Miss Lalona
0

den är rolig :) Om man inte har sett nummer 3 så är den ett måste, en helt underbar film!

chibelin
0

#16 verkligen, jättesöt! :D alla måste se den! >w<

mikeiko
0

#15 Heter "Bortspolad" här i Sverige, men se den Engelska versionen! Svensk dubbning suger xp

Miss Lalona
0

#18 ja man skall alltid se originalspråket

Ellenfyrkant
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har bara sett och hört talas om 4 av dem. ;P Vilka jag också listade ut, men jag saknar stuart little. Vart har du gjort av honom?

Mvh Ellenfyrkant

Miss Lalona
0

#20 katten också, han glömde jag ju :)