mat dom gillar?
Har haft mina råttor i ungefär två veckor och har testat lite olika färskmat som jag har hört att råttor gillar .. det enda dom faktiskt gillar är majs, pasta, och flingor? har testat med sallad, äpple, gurka, falukorv osv .. men dom tar en och tuggar lite sen lämnar dom den och tar något annat istället. någon som har tips på vad jag kan prova att ge dom? 
Ofta gillar dem det, men vill äta det godaste först :) Hur länge låter du maten stå framme åt dem?
mina är tokiga i leverpastej, fast var försiktig med det :O inte jättebra för hälsan. var lite försiktig med majsen också, popcorn är bättre. det finns åttgodis att köpa fast det gillar inte mina råttor :/
gl =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina gillar bl.a ägg, kruksallad (fast inte isbergssallad av nån anledning), majs, ärtor, knäckebröd, pasta, potatis.. hm.. just nu kommer jag inte på mer :) jo, dom gillar hundens mat också när dom får smaka nån gång ^_^
I början var mina rätt kräsna med maten, de åt bara kruksallad och annat gott. Sedan började jag variera maten när de blev ca 3 mån och tvingade dem att äta lite olika saker. Nu äter dem det mesta och vill smaka på allt. Däremot är frukter mindre populärt än grönsaker.
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
okej .. får väll fortsätta testa lite olika, och fortsätta lägga fram det dom har lämnat innan .. jag brukar låta det stå i någon timme , kanske ska låta det stå längre? :)
#5 Mata innan du går och lägger dig, och låt det stå över natten :)