Skånska råtthonor sökes!
Hej!
Det är så att jag dessvärre kommer behöva hitta nya burkompisar till min Heroin eftersom hennes syster Kokain snart behöver avlivas pga medfödd sjukdom :'(
Eftersom jag ska till skåne tänkte jag kolla ifall det fanns någon där nere som har antingen små bebbar eller råtthonar som behövs omplaceras.
Tack på förhand

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tror inte jag vet någon just nu, men kolla blocket annars?
Har redan kollat men har inte riktigt hittat någonting, därför jag skrev här ^^
Pewpea var bor du?
#3 Jag bor i Karlstad och här finns det inga uppfödare, har kollat som en galning. Finns bara zoo råttor här :/
#4 zoo råttor kan bli bra råttor iallafall :) jag kan hjälpa dig med transport beroende på vart råttorna du hittar bor
#5 Zooråttor kan visst det bli bra, men ofta blir det hemskt dyrt med veterinärräkningar (ohyra, mycoplasma etc.) och har man otur får man med sig en dräktig hona hem.
#5 Zooråttor är inget man ska satsa på. Visst kan dom bli bra, jag får fått med mig 2 helt underbara råttor varav den ena vart lite över 4 år gammal, en annan fick en kull (planerad!) och var helt underbar! Men sen kan man få med sig vad som helst. Jag har lagt ut huuuuur mycket pengar som helst på veterinär kostnader och annan skit som sprutor, matersättning osv till den jag har nu. Hon är ändå inte helt frisk..
Dom är oftast också väldigt rädda, ohanterade och blir lätt stressade när man köper dom. Det är otroligt mycket jobb, tid, tålamod och pengar. Köp hellre från uppfödare, då får du friska, glada, sociala, förhoppningsvis långlivade råttor!
#5 Jaså? Vart skulle du kunna åka och vad skulle du ta för det? :)
Mina 2 råttor som jag har nu är jue zoo råttor, den ena är fullt frisk och har aldrig varit sjuk medans den ena har en medfödd sjukdom och kommer inte leva värst länge till :/
#8 jag bor i södermanland men åker ofta till österögtland och örebro. Ska även på en semester snart och då kan jag ta med mig djur neråt i landet och uppåt. Ska åka från katrineholm ner till malmö längs med E4 så kan hämta dom bereonde på var dom bor. dock kan jag inte senare ta dom till karlstad kan bara ta dom som längst till örebro :/ men transport kanske går att lösa. Glöm inte att djurtransport.ifokus.se finns också.
#9 Okie, skulle du möjligtvis kunna åka förbi Oxelösund?
eller genom vilka städer tror du att du kommer åka igenom och när? :)
#10 tyvärr åker jag inte genom oxelösund, jag åker som sagt från katrineholm till hässleholm
Jag kan ev lösa transport från Sthlms området till Karlstad inom ett par veckor.
Dock har jag inga honor kvar tillsalu. Men i Sthlm finns det ju fler uppfödare iaf!