Råttor = Spa cleaners?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Har en lite rolig fråga men det verkar ju som råttor drar sig till det som är smutsigt eller fett på kroppen dvs. finnar, saliv (inte fett eller smutsigt men dom dras till det), håret, t.ex. om man inte sköter fötterna som dom ska och det blir hårt på vissa partier på tårna eller hälen.
Är det så att dom städar eller smakar eller va dom gör? mina råttor tyckte det var jättekul att nafsa på ansiktet och håret. Munnen är väll en special men det kändes som att jag fick en hel ansiktsbehandling av dom 2. Måste fråga lite för skojsskull men kommer jag bli renare eller är det så att man kanske blir ''smutsigare''?
Hoppas ni inte tycker det var en allt för dum fråga men jag är faktiskt ganska intresserad av att få reda på svaret
Ibland kan det ju vara att det luktar spännande, men jag har en liten krabat som alltid nafsar mig på näsan och den vet jag inte vad som är så roligt med mer än att den står ut haha :D
#1 jo näsan, mungipor, kinder och öron var jätteroliga hos mig. Håret försöker dom tugga av för att använda till boet xD och jag som precis klippte mig!
Här är de populärt att stoppa in näsan in i min ena näsborre:(
Här vill de gärna bita mig i ögonlocken, inte allt för bekvämt, men annars är det även populärt att rufsa till mitt hår.
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
Näsan i örat är kul men inte trevligt :P
Haha! Va roligt att läsa om era råttors små hyss. Råttnos i näsborren har jag också varit med om, hihi.
Nali, jag tror det är lite så att de är ute efter att putsa/städa och då är det ju lämpligt att ta såna saker som hård hud och annat skräp som sticker ut eller luktar. Det som är "rent" luktar ju dessutom ingenting, alltså är det inte intressant att smaka på det eller undersöka det närmare. En fet varig finne sticker ut och luktar säkert nåt också jämfört med slät och ren hud t ex. :-P
ena killen är helt besatt av att göra olika sånna saker.. att pussas älskar han eller "borsta" mina tänder :S han tar verkligen tag i läpparna med sina söta små tassar och drar ut dom så han kommer åt ordentligt.. haha… Min lilla nakenfis på 3månader, han gillar att bita än i tårna och fötterna och sen busar han glatt iväg för att sedan komma skuttandes tillbaka och göra det igen.. man kan ju inte göra annat än att skratta åt honom. Den tredje råttan gillar att vispa runt med sina morrhår i öronen.. Fy satan va de kittlas XD
Haha mina råttor är också såna, ena tjejen biter i tårna, alla tre gillar att nosa i öronen -.- fyfan vad det kittlas Xd
Det verkar ofta som om råttorna tycker att mina naglar är för långa (ganska korta i min mening), och försöker ordna till det genom att raskt gnaga sönder det som sticker ut. Freya tycker nog inte att jag ska ha några naglar alls, hon försöker nämligen lyfta bort dem genom att ta tag tvärs över nageln och dra. :) Eller så luktar det helt enkelt intressant av smuts som har fastnat under naglarna, vilket kanske är osynligt för våra ögon.