Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 806 ggr
Helenaaa
0

råtta behöver hjälp- akut

okej nu ska jag berätta hur min råtta var igår och alla andra dagar sen jag fick henne.

Thea var sprallig och GALEN helt galen. Ville alltid vara där allt händer och ska alltid stå i centrum (bokstavligt talat)

Idag.

när jag kom hem från skolan märkte jag att något var fel. Hon brukar alltid välkomna mig då hon vet att jag tar med mig gottgott.

Jag lade henne på bordet och märkte att hon går sakta, klumpigt, och med en uppkurrad rygg. Förr gick hon smidigt, snabbt och rakt (allstå sträkte ut sig) nu går hon som en köttbulle..

vad ska jag göra?

kan tillägga att hon äter med stänga ögon!! hon har aldrig gjort det förr.. hon har alltid haft utstående ögon. så att man tror att ifall man klämmer lite på henne ploppar de ut.. men nu är de helt '' normala'' eller vad man säger.. de är lixom innåt.

hjälp hjälp hjäpl!

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Helenaaa
0

nu har jag även märkt att hon äter OTROLIGT långsamt..

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Lancia
0

Rent spontant låter det som att hon kanske ramlat ner från en hylla eller något och slagit i ryggen, alternativt fått en stroke.

Hur gammal är hon?

Helenaaa
0

Hon ramlade (hoppade) igår från en 20 cm höjd.. så jag tror inte det är saken Obestämd

hon är ca 2 månader..

Från mig^^

Lamina
0

Ta henne till vet så fort du kan, hon mår ju helt klart inte bra!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Helenaaa
0

nu e det nog lite försent.. men jag får se imorgon om hon mår bättre :(

nu är jag lite rädd då min kompis sa att hennes råtta också fick exakt de symptomen, nästa dag hade hon inte vaknat :'(

Från mig^^

Fisfia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur gick det med lilla råttan?

Nali
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mår råttan bra?

Helenaaa
0

Hehe jag glömde skriva att allt gick bra! SkrattandeHon återhämtade sig fint och nu leker hon mer än vad hon tidigare gjort! Dock uppfattade jag inte riktigt vad som var felet.. Veterinären bara babblade en massa saker utan att det lät vettigt..

Men huvudsaken är att hon är kvar!

Från mig^^

Miss Lalona
0

Vad skönt att höra!

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"