Namn hjälp
Jag fick just tillbaka en kulls reggpapper oreggade. Registratorn fann att drog tema var opassande. Droger verkar visst värre än drink tema, alkohol, cigg märken, sex tema och sex antydda meningar, som jag sett andra haft på sina kullar de reggat.
Men nej en affär kan heta cocain men en råtta får det ej enligt srs.
Måste komma på något nytt bums. Alla tips behövs….
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Månadstema? Typ Januari, Februari, Mars… Nej, tråkigt…
Himlakroppar kanske..? Eller Stjärntecken?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

småkakor
You can't spell Bitchy without Itchy
Tyvärr tråkigt. Då det är så många som haft.
Ta dom latinska namnen istället… samma betydelse men ingen orkar söka reda på betydelsen.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
något ord på olika språk lite tråkigt :S
#4 någon använder skallen :-).. Det var ju sjukt smart!!!.. Då behöver jag inte göra köparna besvikna för att srs tillåter saker värre än andra.. Mutter…..
För resten du nämnde är inte alls opassande. Ush va ja känner mig trött å lättretlig ikväll :P Menade alltså att jag tycker att de teman är helt ok, why not det är ju inte att råttorna innehåller det :P
Enkalste är väl att bara välja en film. :/ Eller ett spel om man håller på med sådant.
Latinska fisknamn är väl trevligt XD
Kärnkraft/kärnkraftsverk? Udda, om inte annat. :p
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Temat raskatter bara för att förvirra lite sådär ;P
#7 det är registratorn i srs som vägrade låta dom reggas som detta och skickade tillbaka mina papper med kravet att ändra alla namnen. Finner inte heller att det är opassande. Jag vet folk som reggat kullar och råttor efter sex, alkohol, cigg, sex ord etc.
Men enligt srs är cannabis värre än orgasm, dildo, misstag i sexakten.
Kanske ska begära ut en lista på vad man inte får regga djur som, men anar att den skiftar beroende på vem det är som vill regga. Ren favoritsering förening som ändrar sig över en natt om allt.
Välj en strain då, jag har ju reggat en hel kull med cannabisstrainar
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Kan du inte döpa dem till länderna som drogerna kommer ifrån? Kanske dumt förslag. Min kille hade nog tyckt att datadelar hade varit kul, hårddisken, moderkortet, chassit och ramminnet :) Eller ta drognamnet baklänges (alla älskar ju att spela skivor baklänges och höra dess rätta betydele) Sibannac låter som ett rätt gulligt namn :)
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
När jag frågade registratorn varför vissa saker jag finner värre namn har blivit tillåtna och att jag vet flera haft drog namn på sina råttor de reggat och fått reggade. Men jag kan inte regga mina som det. Får till svar att om jag inte är nöjd med hennes beslut så får jag ta upp det med föreningen. Vad är det för sätt. Suck.. trodde verkligen på att srs skulle bli bättre i år.
Haha.. NU avslöjade du ett namn tema jag kommer ha längre fram.
Huuuum.. men det där med baklänges var dock rejält smart.
Fyyyy vad drygt.. Tycker verkligen inte att sexnamn skulle vara lämpligare än droger, tvärtom o.o Men jag tyckte #13's förslag med baklängesnamn var riktigt smart :D Niacoc! Gulligt!
Ja drognamn baklänges blir rätt sött faktiskt. Marijana - Anajiram. Men visst håller jag med #16, varför skulle sexnamn vara mer accepterat?
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
ca 7? månader sedan reggade en bekant sin ena råtta till misstag i sex akten. Men det är då inte stötande?
2-3 år sedan så reggades en kull efter preventinmedel.
2½ år sedan reggades en råtta till orgasm, vet inte ens vad syskonen fick heta. Men hela kullen var sex tema.
Fett smart med baklängesnamnen! :D
andra förslag annars, spelkonsoller, nordiska/grekiska/egyptiska gudar,, exotiska fåglar? xD
Men undra om det tycker negerbollar, nogger black också vara stötande..
Tips : Death Metal band :3
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#15 Oj förlåt :) Men många bra idéer verkligen.
På tal om nogger black så älskade jag den intervjuen med GB chefen när han får frågan: "Vad har du att säga till dem som tagit anstöt av namnet?" och han svarar ironiskt "JAg förstår dem verkligen, vi hade samma bekymmer när vi lanserade Igloo cola och många klagade på att det syftade på knarkande eskimåer"
Kanske inte så relevant men rätt kul.
#22 haha inte hört förr men den ska jag komma ihåg om det blir strul någon gång.
Brott! Typ Mord, Dråp, Rån Osv. Bara för att liksom…
Eller pengar: Tjäna lite kosing, Gott om stålar, Pengarna bränner i fickan osv. 
//Lamina
Kända seriemördare- men då gäller det att det är få honor i kullen…
Ne det blir nog drogerna baklänges och se om det funkar. Det var ett kul tips

SRS styrelse eller andra i föreningen har inte haft något med detta att göra utan det är helt och hållet registratorn som tar dom här besluten, styrelsen har dock blivit informerad i efterhand. Men givetvis skall alla behandlas lika, inget snack om saken, så jag förstår om du är missnöjd med beskedet. :/
En idé vore kanske att vara tydligare med vad som anses stötande och inte då linjen är hårfin och vissa saker/namn som anses värre än andra trots allt godkänns.
#27 mmh.. jag är mest förbannad för att folk som favoritseras utav vissa i den föreningen får men andra får inte.
Har iaf tjatat till mig att få använda lustgas, koffein och nikotin. Men inte ens de tre fick jag ha från början.

Fast får de verkligen neka att regga som vissa namn när det inte finns ett endaste ord skrivet om vilka namn som är okej att regga eller inte? Inte vad jag läst iaf. 1 person ska väl inte få hitta på sina egna regler? Låter ju konstigt.
Jag tycker du ska döpa dem efter SRS-styrelsen xD
#29 srs i ett nötskal tyvärr. De har sina egna regler och följer inte de stadgar som finns alltid. Hänger helt på favoritsering, dvs vem det handlar om.
#30 haha.. nu höll jag på att skriva något elakt som att vi behöver väl inte förolämpa råttorna :-P. Men så hemsk är ju inte direkt styrelsen.
Mer att srs är så splittrat ännu och sätter sina egna regler och favoritsering beroende vem det handlar om.
Kan bara hoppas att folk(medlemmar) reagerar och säger ifrån till styrelsen. Annars kommer det nog aldrig ske en förändring om ingen säger ifrån.
#32 SRS är i STORT behov av att rycka upp sig, på många plan. De verkar mer än lovligt bekväma i gamla spår och personliga värderingar.
Kan inte mer än hålla med. Men nu är det lite nya personer i styrelsen för detta år. Så vi får se om de kan förbättra föreningen. För det behövs verkligen.
Men till alla som är medlemmar. Föreningen kan inte ändra saker de tror är okej om ingen klagar eller säger ifrån.

min kompis hade ett förslag hon ville att jag skulle skriva 
hehe hundraser. tyo chihuahua, pitbull, pudel, dalmatiner osv…
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Och jag tycker tills dess att resten av styrelsen och registratorn fått en chans att yttra sig så ska medlemmarna antingen starta en egen förening eller låta denna tråd dö.
Tänk bara själva, Och vinnare i Pet är Heroin! Och tvåa i standard är Kokain! Barn köper dessa råttor så försök se registratorns beslut…