Elly och Esters färger/teckning
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej allihopa!
Jag undrar om det är någon som vet hur man ska beskriva mina råttors färger/teckning?
Jag är jättedålig på sådant! Men om jag skulle gissa så har Elly champagne-färgad rygg.
På bilden ser man Elly som är vit med röda ögon och har lite rödaktig mörkare ton på ryggen.
Och Ester som är vit med svarta ögon och mörk rygg.
Tack på förhand!
Ester är en Black Striped Roan. Vågar mig inte på att gissa Ellys färg, men hon ser ut som en Striped Roan hon också.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Okej, tack snälla! ^^
Vilka sötnosar dom är Sara! :D /Amanda 

Den mörka råttan ser ut att vara choklad eller möjligtvis agouti på min skärm, är hårstråna tickade? Roan är hon definitivt iaf =)
Den ljusa råttan kan vara beige, eller kanske en blekt amber.. Har du någon bättre bild?
Qui dormit, non peccat
Fillifionkan: Hihi, hej Amanda.^^
hus-musen: Vad betyder agouti och tickade hårstrån…?
Den mörka råttan ser väldigt mörkt grå ut men med lite brun-aktigt i.
Jag lägger upp en till bild. Men Elly's rygg ser liksom ut som toffée-kola.. Väldigt ljus brun/beige fast med röda toner i.
hus-musen: Hon ser lite choklad-aktig ut fast har massa vita hårstrån och ser lite spräckligare ut. Agouti var lite för brun-spräcklig.
Hon är mer grå med lite bruna toner i och vita hårstrån. Hon har inte tickade hårstrån.
Elly (ljusa) har inte heller tickade hårstrån.
Tack, vad snällt av dig!!! 

De vita stråna kan komma av att hon är roan, roan betyder att de kommer att blekas. Jag bifogar en tråd på striped roan, där ser du ungar som har mycket färg och vuxna som har blekts. Ljusa råttor brukar bli helt vita som vuxna, medans de mörkare ibland har färg kvar.
Qui dormit, non peccat
Okej. Vad snällt och hjälpsamt av dig!!!^^
Så hon kan alltså vara en Choklad striped roan? xD
Elly kan nog vara en Beige striped roan, tittade i en tidigare tråd och hon ser väldigt beige ut.
TUSEN TACK!

Precis choklad striped roan kan hon vara och den andra beige striped roan 
Datorskärmen är lite lustig så jag hoppas att jag tolkat färgerna rätt! Ibland är det enklast att se i verkligheten, blixt osv ändrar ju färgerna litegrann. Det finns en nålad tråd som heter varianter fototrådar* där kan du hitta massor av färger och teckningar om du vill läsa mer!
Qui dormit, non peccat
Jag tror jag är ganska säker på det nu.
Verkligen jättejättesnällt av dig att du tog dig tid. Tack! 

så lite så 
Qui dormit, non peccat