Vad för medicin?
Hej!
En av mina grabbar är jättesvullen på högra sidan av huvudet nu, och det stinker var ur örat. Vad är bästa medicinen till honom?
Tack på förhand.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Bästa medicinen är snabbt till veterinären skulle ja säga.
Med tanke på att jag frågar vilken medicin som är bäst så borde det vara underförstått att jag ska till veterinären. Jag har tid kvart i tolv, och vill veta vilken medicin som är bäst och som jag helst ska be om. Som det ser ut nu så lär jag be om Baytril, men finns det något bättre så är det en rackarns fart på er som gäller. ^^ Alltså, vilken medicin är bäst mot var i örat/öroninflammation?
Sedan får jag förstås se om vettarna tycker något annat. :)
Mvh,
Moa
Det blev Baytril till honom. Veterinären - som jag aldrig har träffat tidigare - tyckte att min lilla Tait var jättesnäll och fin. ^^ Han fick en spruta och så skrev hon då ut medicin åt honom - och jag ska ge en femtedels tablett. Det blir ett pillergöra att dela tabletterna till sådan storlek. :S
Mvh,
Moa

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oj, vrf fick du tabletter och inte i flytande form? Flytande är ju så mycket lättare:)

de gångerna jag fått baytril har det oxo varit i tablett :S
You can't spell Bitchy without Itchy
Suck, finns det i flytande form? Varför gav hon inte det då? >.< Nåväl, jag får pillra på med mina tabletter, haha. :P Nu hoppas jag i alla fall att han blir bättre, för han är väldigt slö. :/ (Plus att han stinker! ^^)
Mvh,
Moa

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#6 Japp, finns i flytande. Ganska enkelt att bara ge med spruta i munnen. (Nåja, man lär sig efter ett par gånger iaf:P)
Du kan ju ringa vetten igen och be att få ut flytande? Brukar ju inte kosta mycket menar jag, så slipper du pillet med pillren :)