Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 3870 ggr
AnnaRamnemark
0

Bygga ett råttrum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har för några månader sedan flyttat till en ny lght. Jag har ännu inte bott i lghten på sommaren men jag vet i min förra så var de sjukt varmt och jag tyckte de var så synd om mina djur. Öppnade jag fönstret/dörren så blev de drag och då blev dom röda om nosarna. MEN nu bor jag i en fyn ny lght och tänkte göra ett litet eget rum till mina råttor i min lght. Jag har planerat upp allt detta att när jag flyttar så kan man lätt riva väggen och de ända som kommer vara kvar är 2 hål i väggen. Så nu kommer jag kunne reglera värme och kyla osv. mkt lättare för mina älskade pälsbollar. Jag ska även skaffa en sån där luftrensar manik så dom ständigt har "färsk" luft.

Första bilden är före

AnnaRamnemark
0

Under

AnnaRamnemark
0

Efter. Eller ja så långt som jag kommit. De ska upp tapeter och lister med och självklart en dörr :)

MarajLowajz
0

Ser mysigt ut!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Ratass]
0

blir dt en skjutdörr då? Elelr ser allt mycket mindre än vad det egentligen är?

AnnaRamnemark
0

Jupp de blir en skjutdörr.

De är inte så stort de rummet från den nya väggen till den riktiga väggen är de 135 cm. Vi räknade ut att rummet kommer ligga på cm 4kvm. Inte stort men jag slipper ha snuviga råttor haha. Jag börjar bli lite trött på att djuren alltid ska bli snuviga så lätt. Har haft de problemet sen jag skaffade hamstrar 2007. Kan ju inte heller lägga filt över buren för dom drar bara in den och masakerar den. Förlorade min bästa filt på de sättet. Så nu jävlar ska de upp en vägg så nu har dom ett eget special rum :D

MaaariaS
0

Det blir nog jättebra när det är klartGlad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Ratass]
0

ja har börjart köpa filtar från ikea, de där turkosa för 10 kr :D Då får de slita å dra så mycket de vill XD

Men det ser skitbra ut :D Kan ju vara bra om man får en lägenhet med en dö-yta

gulzebra
0

Oh, smidigt!
Vad är det du har mellan listerna och golv/vägg/tak? Blir väldigt nyfiken iom att jag funderat en del på att smälla upp en gallervägg när jag flyttat så mina fåglar får en ordentlig voljär. Antar att det är nånting du har mellan för att skydda taket/väggen/golvet, eller tänker jag fel nu? :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

AnnaRamnemark
0

Jag har foum som vi kallar de på jobbet. Vi packar ihop saker i de. Men de ser även ut som sån plast man brukar ha under parketter.

För några veckor sedan så satte vi upp skjutdörren. Dock sitter ena dörren upp och ner och därför är den lite sne men de ska jag fixa till snart.

Märkte att rummet är jätte bra när jag hade fest får någon helg sedan. De vart jätte varmt i vardagsrummet och vi öppnade massa fönster osv. Men när jag gick in i råttrummet så var de helt lagom temperatur. Plus att de dämpade musiken lite. Men mina råttor bryr sig inte om de är musik eller inte.

nu ska de bara slackas, slipas och tepiseras.

AnnaRamnemark
0

Och en bild med dörren stängd. Glaset är lite tonat kommer bli jätte snyggt med lite bruna tapeter sen.

MaaariaS
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Underbart fint…

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

gulzebra
0

Skitsnyggt! :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

AnnaRamnemark
0

Tack så jätte mkt. De kommer nog bli ännu snyggare när de är klart och lite så.

[Ratass]
0

Fan va najs liksom måste ja bara säga! >.< XD

[Sara FE]
0

Håller med de andra, riktigt snyggt! :)

[Alenzi]
0

Kul :D Det där måste jag ta reda på hur man gör, vi flyttar också snart in i en lgh som skulle behöva en vägg, som lätt kan rivas igen..