Jag ska bli med Rådis igen! :D :D :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jaaaa! Äntligen har sambon fattat så mycket tycke för råttor så att han till och med ska välja en av dem och som sin egen :D
Kommer två små sötnosar hem till mig om 4v. :D Känns dock som en evighet tills dess men får inreda bur och shoppa rådis mojänger så länge :D
Har inge bilder än men ska dit och kolla antingen ikväll eller imorgon så ska ta lite bilder då och lägga upp. Ska försöka list ut två namn till flickorna också ^^
Slutade med rådisar när min sista gammelgubbe gick bort pga kronisk mycoplasma och en väldig hosta trots behandligar. Har saknat dom som bara den sedan dess men lät bli att skaffa fler då pga ekonomiska problem och personliga problem.
Hela min släkt påstod att jag skulle tröttna på att ha "skadedjur" som husdjur då jag fick min första råtta vid 8 års ålder. Än idag och numera 20 år så är dom det absolut bästa djuret jag vet! :D Åååh jag är såå lycklig ^^
Ska hämta en voljär idag eller på lördag också. Ferplast Aria som jag skrev om i ett tidigare inlägg :P Så nypriset på den och det var över 3000 och denna kostar endast 500 och den är hel och komplett ^^
SLänger in en bild på voljären (igen) så länge. Bild på min och sambons flickor kommer inom kort :)
Har ni några namntips så mottages dem mer än gärna då jag än så länge har idetorka ;P
Va roligt med nya råttor :)
Vad är de för färger?
har inga namnförslag just nu
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Om könen stämmer på dem så blir det troligtvis en svart med vit mage och vita tassar(Eubks/ambks? elr hur det förkortas?) Och en som jag inte riktigt kan avgöra färgen på ^^ Ska jämföra med bildtrådarna här på iFokus när jag har bilder på lillkrakbaten. Troligtvis är teckningen hooded elr striped roan :)
Gud vad roligt, jag vet precis hur det känns XD Stort grattis, o lycka till!!
Iiih taack :D Det känns helt underbart! Allra helst när även sambon börjat fatta tycke för de små liven. En gemensam kompis har råttor och han har fått träffa dem först och fått se att råttor är allt inte bara läskiga elaka saker som spriner runt på soptipparna eller kloakerna och äter massa snusk. Det finns även tama varianter som är såååååå otroligt hängivna och underbara! :D Iiiiih :D :D
åh grattiiis :D så avundsjuk verkligen! får se om den känslan att få rådisar drabbar mig inom kort eller om några år, mycket effektivare om man inte har en allergiker i familjen ;) lycka till med de små iallfall 
Tackar ^^ Min mamma är allergisk men då jag inte bor hemma längre så fungerar det fin fint ändå. Plus att hon är bara alllergisk vid beröring ^^ Får hoppas att det går bra och att du får uppleva samma glädje inom kort :)
Blir tre små flickor ist. En Svart med vit mage, en albino (PEW?) och en black striped roan med pannfläck :) Tror det blir roan iaf ^^
Troligtvis blir det Ruby/Rubie, Cara men den sista flickan vet jag itne vad hon ska få heta än. Funderar på ngt namn ifrån Vampire Diaries iom att de andra namnen är från varsin "övernaturlig" serie (supernatural, legend of the seeker).
Har ni tips? :D
Bilder kommer så fort jag sitter på min egna dator så jag kan lägga in dem från kameran :)
Cara är helt klart min favorit i LOTS. Svårt att döpa en flicka efter VD dock, tycker alla tjejerna är mesar där. Och dom som inte är det dör efter typ 2-3 avsnitt. Men typ Lexi, Rose, Anna eller Bonnie? 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?