Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 3370 ggr
chibelin
0

råttor vid havet?

Blev bara nyfiken, Men är det nån här som tagit med sina råttor ner till stranden/havet nångång? :D Gick det bra isf?

Det skulle ju vara kul att göra det på sommaren, men tror ni att de skulle vilja dricka saltvattnet eller äta musslor och sånt läskigt? :o

Zolah
0

jag tror inte man släpper dom så pass löst att dom kan hitta dom sakerna, dom är ju inte hundar. bättre att ha dom på en filt eller i luvan

chibelin
0

iofs inte, men om man siter på en filt med dem är det ju inte omöjligt att de kan ta sig en liten bit utanför filten innan man lägger märke till det! Förvånad

Zolah
0

Mina brukar inte vandra långt samt att jag har dom där jag kan se dom,  vill inte förlora mina mys snuttar >_>

Lamina
0

Råttsele, ett sådant som är format som en 8, mig veterligen är det det ända dom inte kan ta sig ur, och ett koppel. Inte för långt bara, dom kan smita iväg och gnaga av sig kopplet.

Sen finns det faktiskt dom som litar på sina råttor så mycket att dom har dom lösa överallt. Men då ska man verkligen veta att råttan inte springer iväg. Själv skulle jag aldrig våga chansa, den kan ju bli skrämd ändå även fast den är hur pålitlig som hellst.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

chibelin
0

#4 tänkte att det är en råtta som man litar på! :o

säger inte att jag kommer låta mina springa runt lösa på stranden, skulle vara intressant att veta bara! ^^

Banankaka320
0

Jag har haft min råtta vid stranden (A) Hon gick alltid efter mig och gick inte ifrån mig så långt, max en meter sen sprang hontillbak (A)

Zolah
0

5- jag vill ändå inte chansa, för jag tyckerom dom för mycket. hellre i koppel isådanafall

chibelin
0

#6 naaaw! :3

#7 ofc! :o

Halloweencat
0

Har haft me mina råttisar till stranden, men dem gick i koppel, :D

Men dem verkade tycka att de va jätte skoj att få va me och spriga på sanden :D

[Ratass]
0

neeej va sjukt sött ^^

chibelin
0

#åh va sött! >w< men när de simmade, de fick inte för sig att dricka havsvattnet alls då? o,o det är väll farligt med havsvatten för en människa i för stora mängder, men råttor kanske e tåligare? :o

mikeiko
0

Åh jösses vilka härliga bilder! <3

Marre89
0

#11 Vattnet i sverige är ju bräckt och inte saltvatten, även fast de kallas för havet. Visst beror saltheten på vart i sverige man bor.. längre söderut - mer salt, längre norr ut - mindre salt.. Så jag tror inte det är farligt så.. man kan ju ha med sig färskvatten så de har att dricka.. ser man att den börjar dricka från havet kan man ju bara ta bort råttan och ge färskvatten ist. Men farligt är de nog inte, vi får ju kallsupar titt som tätt XD

chibelin
0

#13 *känner mig dum* xD tänk vad de missar i skolorna nu för tiden! 8D skönt att veta iaf! tack för bra svar!! :D

Elshira
0

Råttsele precis som sagt! Jag hade det i början på min ena råtta, men märkte snabbt att det var helt onödigt egentligen. Hon gick efter mig hack i häl vart jag än gick, och kom det katter så kan ni ju gissa vilka som sprang iväg Skrattande

Hakuna matata!

chibelin
0

#15 hehe! xD ninja rats always makes it! ;)

Melcedo
0

Ska skaffa råttor om några veckor.

Men jag måste bara fråga: Är det svårt att få råttorna såpass tama att man vågar ta ut dom? Och jag har haft marsvin i sele, men dom ålade sig liksom ut ur selen - värdelöst!

Det hela kräver ju hinkvis med engagemang, men ändå.

Banankaka320
0

#17 beror på hur råttan är rent allmänt, en tuff råtta springer nog gärna iväg för att undersöka mer hur än tam den är. Medans en osäker gärna sitter och trycker i tröjan, även om den är jättekaxig hemma

EmmaWq
0

#9 ååååh <3  :-D

Fisfia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Underbara bilder! Haha, riktiga beachråttor! Nu blev jag sugen på att åka på utflykt med mina pojkar till sommaren!

Emelie--
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#9 vad är det för sele du har..Min är nämligen värdelös-.-…dom smiter ut ur denSkrikandes

zickan
0

Jag har haft med några av mina flera gånger. Men de vill inte alls bada. Dock gräva är jätte kul på stranden. Ende man bör passa är att de inte blir nedkylda eller sitter i drag efter de plaskat i vattnet. Och att de får chans till både skugga och dricksvatten.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.