Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 1269 ggr
mikeiko
0

Städa ur gammal fågelbur

Har köpt en fågelbur på blocket, som visade sig vara rätt rejält skitig, så vanlig spray+duscha och gnugga i badkaret hjälpte inte…har ni några tips på något som kan göra den fräsch och beboelig för råttor?

Luka
0

Jag vet inte hur du gjorde, men ibland kan det funka bätter om man låter sprayen vara på ett tag… En kan spraya, låta det vara någon timme, sen spraya på en gång och sen skrubba med typ rotborste…

Om gallret inte är känsligt för hård behandling så skulle jag nog testa stålull eller nåt…

[lucke]
0

Cilit bang (lila flaska) brukar få rent det mesta…

zickan
0

Ätticka brukar lösa upp kiss, rost etc. Bara spraya på eller lägga en botten i det så löses problemet oftast upp. Eller spruta med klorin, ajax eller något starkare medel och skölja noga

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Alenzi]
0

Oh, en massa bra tips här ju :) *noterar*

Dramatik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Citronsyra funkar iaf på kissfläckar i plastbottnar. Vet inte hur skiten ser ut i din bur, men har du möjlighet så kan du ju lägga gallret i badkaret i ljummet vatten och citronsyra (finns att köpa bland kryddor). Som sagt så löser det upp kissfläckar i typ gamla kaninburar otroligt bra, möjligt att det funkar på annan skit också:)

Allamej
0

Salt och citron om man vill köra det miljövänliga alternativet annars tar cillit bang bort färg tom. om man lämnar det för länge

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

AnnaRamnemark
0

Funkar inte sånt ungs rengöring? Låta de sitta kvar en stund sen tvätta av med grö såpa eller något.

Lancia
0

Ättika är det som funkat allra bäst för mig, men då har prylarna fått ligga i ättiks/vattenbad rätt länge.

mikeiko
0

Tack för alla tips! Buren är svart, så man kanske ska undvika blekrengöring som typ klorin?

Hursom, är i Göteborg nu så det projektet får jag tar mig an när jag kommer hem igen ^-^