Råtta/Råttor sökes till inspelning!
Hej!
Jag sitter på ett företag som praktikant och arbetar på ett stort projekt om Vasa-skeppet. Det är en dokumentärfilm som kommer visas på svt och på Vasa-muséet.
Jag letar efter en eller flera råttor som vi kan spela in i greenscreen-studio och ha med i dokumentärfilmen.
Eftersom det är år 1628 det handlar om så söker jag främst efter svarta eller bruna råttor.
Vanliga tamråttor samt även GP:s är välkomna!
Bilder vore bra ifall ni har redo om ni är intresserade!
Det här är en rolig chans för alla råttor och råttägare därute att få medverka i ett stort filmprojekt! :)
Företaget ligger centralt i stockholm.
Tyvärr kan inte lön ges ut, men det är ju trots allt en rätt stor och häftig grej att vara med på!
Om någon är intresserad och vill veta mer, kontakta mig på min mejl:
JacquelineSandelin@hotmail.com

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har en svart råtta som är pigg och glad på nya omgivningar och gör det mesta för att få slicka lite på lypsylen =)
"Din verklighet är inte Min verklighet"
Haha, tamråttor fanns ju inte ens då, men antar att det inte behöver vara en historiskt hundraprocentigt korrekt dokumentär :D Det ni behöver är Rattus Rattus, men använder ni helsvarta tamråttor och inte visar i närbild kanske ni kan komma runt det faktum att Rattus Rattus är utdöda i Sverige :)
Annars vet jag att det finns en uppfödare i Norge som specifikt inriktar sig på "filmstjärneråttor", och då svarta och bruna då de är de mest efterfrågade.
vart skulle inspelningen ske i så fall? :o
Kanske mer information som vart, datum, tid och hur länge det kommer hålla på.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#1 Det låter härligt! Du får jättegärna mejla mig och skicka en bild osv. Så jag har alla som är intresserade samlade på samma ställe med bilder och information :)
#2 självklart vet jag det! Har blivit mycket 1628-tals studerande här under projektet. Men det är inte så lätt att få tag på vilda råttor som vill vara med på inspelning you see :P
Dokumentären ska vara så exakt som möjligt, men eftersom råttorna inte ska vara i närbild så funkar det ändå med råttor som inte är exakta i tiden, man kommer inte hinna spekulera i det.
Vi pratar inte 10 minuters close-ups liksom :)
bara lite råttor här o där på långt avstånd.
okej, där ser man!
dock tror jag att personen isf tar betalt, och vi kan tyvärr inte betala för detta.
- Inspelningen sker i stockholm rätt nära slussen (t-banestationen)
- Datum är inget satt, det bestäms när råttor och ägare och vi på kontoret kommer överens om ett datum. Det är ingen brådska för tillfället, så det är flexibelt!
- Hur länge det kommer att hålla på beror på hur mycket material vi behöver och hur bra det går för råttan/råttorna under inspelning.
Jag kan diskutera det imorgon med de andra ang hur mycket material vi kan behöva, så jag får återkomma med det!
Det kommer att spelas in i en greenscreenstudio som finns på kontoret.
Eventuellt kommer vi sätta ihop lite rekvisita som vi sedan ersätter med 3d, tex en tunna eller en vägg som råttan/råttorna springer bredvid/in i etc.
Det kommer nog inte bli några närbilder, utan mer på längre håll så det blir lite liv och rörelse i bild.
:)
jag har en bra fråga, i vilket ljus kommer råttan att presenteras?
bara som statist eller kommer det vara om pest osv? bara ren nyfikenhet.
sedan kommer personen som erbjuder sina djur att stå med nånstans?
#6 Innan jag svarar på det så ska jag dubbelkollas vad som sägs i filmen! Den är rätt lång så jag minns inte ifall det nämndes någonting om pesten eller inte.
Det är mer åt att det ska hända lite mer i bild, det fanns råttor på den tiden, så vi hade väl tänkt det mer som att de är som statister.
Men det kopplas kanske automatiskt ihop med pesten, så det kanske blir någon blandning av det.
Ska höra med dom andra också så kan jag ge ett tydligare svar!
menar du stå med i bild eller i eftertext?
En till fråga! Är det han eller honråttor ni vill ha? xD för de kan ju inte direkt blandas om du förstår! 8"D
#8 det spelar nog ingen roll om det är han eller honråttor.
Alla är välkomna att visa intresse! :)
Men självklart kommer dom inte blandas om det finns av bägge kön på plats.
Jag har försökt maila dig men inte fått något svar, är det rätt mailadress..?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#9 Dock till en vis gräns spelar det roll. Tror inte alla rått ägare är sugna på att blanda han och hon råttor samt få en kaskad av råttbäbbar pga en inspelning.
#9 Läste du inte meningen hela inlägget? :P Läs igen.
Jaha ursäkta mig.
#13 ingen fara^^