Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 1960 ggr
Banankaka320
0

Rosa söker pojkvän!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om Rosas föräldrar: Hade både mamman och pappan, både är helt underbara och friska. Inga problem med att träffa andra råttor, aldrig rädda för något och aldrig varit sjuka.

Min syster har två pojkar, bröder till Rosa och dem har också varit friska hittils.

Vad jag vet, och tror på så är rosas mor/farföräldrar väldigt friska och krya. Har inte hört något än allafall.

Rosa är black hooded dumbo och är väldigt social och snäll, fungerar perfekt i nya råttförhållanden. Anpassar sig snabbt och älskar när det händer grejer, först fram vid buren och vill ut direkt och leka. Aldrig bitit någon, bara hunden på näsan men det förtjänade hon säkert :)

Rosa är född i Augusti så hon är ca 4månader nu och hon vill träffa sin pojkvän när hon är ca 8månader :) Han ska vara enfärgad dumbo, helst blue eller agouti. Och självklart ska han vara frisk fysiskt och psykiskt.

Rosa finns i småland och jag tar helst hem hanen till mig och låter parningen ske där. Pris och sånt kan vi komma överens om.

Har ingen bild på Rosa just nu men lägger upp en gullig bild på hennes föräldrar när dem var yngre.

Rosa ser nästan exakt ut som sin mamma fast hon har lägre och lite spetsigare öron, sen har hon inte likadant streck på ryggen utan hennes är lite mer "utsprid".

Anledningen till parningen? Jag tycker det är kul och intressant att se när råttor får ungar och sånt, och eftersom jag tycker Rosa är en sån fin råtta så borde hennes gener gå vidare. Har ju haft en kull förut, Rosa är ju från den.

Har jag fått med allting nu? :o

Denna kommentar har tagits bort.
Guldheden
0

jag heter Rosa =)