Furet Tower med råttor
Måste sälja mina älskade råttor pga att min pappa har blivit allergisk. Ja har 12 st som ska säljas oh 1 furet tower. Nu har ja delat av buren så tjejerna är uppe och killarna är nere.
Födelsedatum: 3 månader - 2 år
utseendet: alla möjliga färger.
Hårlag: Slät och rex
Öron: Dumbo och toppörade.
Kön: Killar och tjejer.
Ska säljas pga att pappa blivit alergisk.
Alla är jätte snälla och fungerar i flock.
Allt för 3000 kr.
Inte registrerade.
Dom finns i borlänge.
Behöver ej vara låst
Lite OT (men ändå inte)- men är det inte så att man tål honor bättre än hanar om man är allergiker? Kanske kan vara värt att försöka hitta hem åt endast hanarna isf..? Men är det astma osv så är det kanske ingen idé…
#1 Tror det kan vara lite så, ja. Jag har misstankar om att jag kan vara lätt allergisk mot mina hanar. Det sväller upp och kliar om dom så mycket som gör ett knappnålsstort hål i min hud. Flickorna däremot har jag inte reagerat alls på. Men det hindrar inte mig, jag älskar mina pojkar och tills den dag jag eventuellt skuller riskera att kvävas i deras närhet så behåller jag dom.
r8ttor: Fy vad synd! Jag gillade verkligen dina råttor och flickorna jag fått av dig är några av dom underbaraste jag haft! Och det är verkligen jobbigt att behöva göra sig av med sina pälsklingar… 
Det sagt så måste jag ändå fråga; Har du kvar Londons kullbror? Och dom andra råttorna, har du några bilder på dom?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag är ju allergiker men klarar mina honor (iof inte träffat hanar)- men JAG skulle iaf testa att ha kvar honorna för att se om det funkar.
Jag reagerar också lite på pojkungarna jag har, men tror de är som med valpar/kattungar att det där ämnet man inte tål är starkare på ungdjur. Men jag har tvingat min kropp hela mitt liv att tåla djur så nu tål jag det mesta :)
Du kan säkert behålla två råtttjejer i en mindre bur och bara ha dem i ditt rum och inte ta ut dem till din pappa.
Hmm… Du råkar inte ha någon äldre hona som är flocksmart, kontaktsökande och allmänt lugn och trygg, gärna flockledartypen utan att vara dominant? Tror det skulle göra två små rädda damer gott - mina andra flickor hjälper visserligen men är lite hispiga eller hur man ska säga, nån lugn, trygg och respektingivande skulle kanske kunna ge en bra inverkan på hela flocken :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
En av mina hanar klarar jag inte alls.. så fort han rör mig så börjar det bli rött och klia med jätte små utslag..
men tjejerna och resten av hanarna är inga roblem!
Små stjärnor lyser också i mörkret.
ja ska ha 2 honor kvar :).
#2 Ja har en bror kvar :).
#5 Ja har två 2 tjejer ja ska sälja, dom är lite över 1 år, och dom är jätte snälla. Det har aldrig varit några problem med att sätta in nya i flocken :)
#7: Ok :) Hur funkar de med energi eller hur man ska säga, är de sånadär lugna filbunkar eller är det full fräs? Flockledartypen eller inte flockledartypen? Och om flockledartypen, vilken sorts flockledartyp - den med respektingivande pondus/utstrålning eller helt enkelt den som är en aning dominant?
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
# 8 De är 2st systrar, dom är från min första kull. Ena flyttade hem efter nästan ett år, och de va inga problem, dom vara nosade på hene och sen var det helt lugnt. Dom älska att vara utanför buren att springa :). Hon som flyttade hem hade fått en kull där hon bodde. Hon var en usel mamma, hon brydde sig inte om ungana. Och dom älskar verkligen att springa runt och leka :). De vart rörigt men hoppas du förstår :).
#9: Ok :) Låter inte som rätt sorts råttor här tyvärr. Söker den lugna typen, springiga och lekfulla råttor har jag redan, jag söker nån mycket lugnare som kan vara en bra förebild för de jag redan har om man kan säga så och som har en lugnande inverkan liksom. Nåväl, hoppas du hittar hem åt råttorna iaf ^^
#7 Vem är det?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#11 Madrid, han är lika färg som London, men han är rex och toppörad :)
#12 Har för mig att du hade en hemsida? Jag hade adressen dit men tappade bort den… Men visst finns det bilder där..?
//Lamina
de var länge sen ja uppdaterade min sida, så ja har tyvär inga bilder. Men de finns litet bilder på mina andra råttor. Och de står lite om dom :). Sidan heter blyger.webs.com
ingen som är intresserad?
#15: Tror det blir lättare att hitta intresserade om du lägger ut bild och presentation på varje råtta ;)
#15 Håller med 16, har du bilder på honorna som är kvar så kanske jag blir intresserad om jag hittar transport :) Hur gammla är dom?
Kan säga att alla råttorna är otroligt söta och goa. Har träffat dom flesta av dom (och även släktingar till några av dom) och hade jag haft plats hade jag stulit hela bunten. Nu vart det bara 2 små flickor, men så goa flickor dom är! <3
På bilden: London, den yngsta av flickorna.
//Lamina
#15 Jag har mailat :p
#19 ja har inte fått något mail :P. ida_bohlin@hotmail.com :).
ja har inga bilder på min dator ( har nyss fått en ny) men kan fixa :).
Testar igen då :o
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Var inne och tittade på din hemsida, otroligt fina honor du har! Din Nejlika är nog den sötaste råtta jag sett, vart kommer hon ifrån? 
Har du några honor kvar eller är de sålda?