Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 442 ggr
PlusPlus
0

Kli i fingrarna! ^^

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja nu är jag tillbaka här på råttor iFokus :) Inte för att jag tror någon minns mig sist jag var som aktivast men här är jag iaf. En smågalen sak på snart 20 höstar och med absolut största möjliga intresse för djur, främst råttor och katter. Blir ibland kallad för uppslagsbok av mamma när jag börjar rabbla, för henne totalt ointressanta, fakta om råttor ^^ Tänkte lämna ett lite presenterande spår och allmänt inlägg här :) Ja nu är det som så att jag haft ett (engligt mig) toooklångt uppehåll med råttor och känner mig åter igen redo att låta dessa små underbara liv bli en del av mitt egna. Har nog haft uppehåll i nästan ett år då min sista skönhet gick vidare till livet efter detta då åldern fått göra sitt. Hade lite av en "personlig kris" och valde då att inte skaffa fler just då. Men åååh vad jag saknar dem. Det finns verkligen inge bättre än djur i ens närhet, personligen råttor och katter för mig. Älskar dessa arter! Man får sååå mycket kärlek av dem. Alla mina tidagre råttor har varit "zoo råttor" och denna gång tänker jag leta reda på en bra uppfödare ist. Så jag verkligen får friska råttor. Bur har jag troligtvis redan. MEN jag bor i Värmland. Det är lååångt till närmaste uppfödare och allra helst då jag inte äger något körkort. Det verkar som om den mesta "råttaktiviteten" existerar i den nedre delen av Sverige. Ingen som känner till någon privat uppfödare i värmlands trakterna, alternativ i Falun trakterna då jag har släkt där? Har kollat uppfödare och köpes/säljes fliken och som sagt, det mesta är ner i eller längst upp i enstaka fall. Att jag alltid ska ha sådan otur ^^ De tidigare råttorna blev det mycket veterinärutgifter med pga rossel vilket jag förstått är vanligt bland dessa "zoo råttor" och just därför tänker jag hitta väl avlade råttor och inte från någon grossist (stavning?). Dock var det ett gäng toootalt underbara små kräk med härliga temprament :D Jaja, som sagt allmänt inlägg, liten fundering, kort presentation. Kram på er ^^ PlusPlus

PlusPlus
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hmm, ursäktar att texten inte är uppdelad i stycken, gjorde det men antar att pga ombyggnaden här på iFokus så ville det inte riktigt som jag ville :P

mikeiko
0

Välkommen tillbaks till forumet! :)

chibelin
0

Jaa, välkommen! :D