Palm`s Rolling stones-kull
Nu kan jag inte hålla mig längre:)
Jag vet att vi är ganska många här inne som ska ha bebisar från denna kullen, därför tänkte jag skapa en kulltråd så att man lättare kan följa syskonen.
I helgen är de klara för att hämtas, gud vad jag längtar.
Jag ska ha en liten black varigatedkille med stor pannfläck. Palm`s Child of the moon heter han, men kommer här kallas för Måns. Slänger in en bild på honom när han var 4 veckor.
Lägg in bilder och berätta om era råttor från kullen också:)

Oh jag ska oxå :-)
Två stycken..hm fast har inga nya bilder :-)

Du ska väl hämta i helgen? Du kan ta bilder då:) Är du tjejen från Ystad?
Haha…den mystiske från Ystad…..
JAPP..det är jag :-))
Jag ska ha en bläsad varigatedpojke :)

Åh va kul de en kulltråd :D Jätte kul å se hur de gå rför syskonen å så :D
Ska själv ha två flickor ur den kullen, Heart of Stone och Brown Sugar, får se om dem kommer uppåt i landet eller om ja får åka och hämta den lite senare :)
Så foton får vänta tills dess :D
Hämtar mina två tjejer på lördag, högar med bilder på smultronen utlovas ?
Vilken tid på Lördag ska du hämta dina tjejer..skulle vara så kul att träffa andra "syskonköpare"..sen vet jag iochförsig inte om Åsa vill ha massa folk samtidigt haha :-)
Åh, någon som ska dit får gärna ta kort på min kille och visa mig!
Jag får honom förmodligen inte förän om typ 2 veckor.
Satisfaction heter han, och är den enda släta bläsade killen tror jag
Åh, någon som ska dit får gärna ta kort på min kille och visa mig!
Jag får honom förmodligen inte förän om typ 2 veckor.
Satisfaction heter han, och är den enda släta bläsade killen tror jag

#10 Nej, det finns en till bläsad:) Satisfaction är jättesöt:)
Han är väl den enda släta bläsade? :)

Aha, missade att du skrev släta. Men ja, det är han:P

Å, så söta teckningar! <3
Älskar mina stora små vänner..

Nu har jag hämtat min lille Måns. Framåt, orädd och framförallt skitsöt kille:)
Åh, lilla Måns (som jag fick döpa ^^) Lycka till med honom! Så himla gullig :-D
#21, min choklad, Malta, hade på mystiskt vis förvandlats till mink, haha XD
Hmm ja Åsa sa att det kanske kunde bli så även med "Kompis" ..men sånt kan nog inte jag avgöra? Hur ser jag det? haha

#23 Vänta tills de fällt bebispälsen. Då kan man lättare se den riktiga färgen. Min, som är svart, ser ut att vara en blandning mellan choklad och dammtuss just nu:P
Så var tjejen jag köpte från förra kullen också, men hon blev riktigt bra svart till sist:)
#24 Bra att veta, skall bli kul att se vad det blir till :)

#28 Oj, hur kan de väga så lite? De vägde väl 100 när du hämtade dem?
Måns väger idag 127 gram.:)
Nä den ena vägde faktiskt bara 79 när han kom..de andre runt 86…
dom har varit lite blyga och troligtvis inte vågat sig på att äta så mycket, men dom kommer nog ifatt :-) har runda goa bebis magar :-)
Just nu sitter dom och lunchar på kyckling sallad :-)

Okej. Trodde de också vägde 100, bara min som är tjockis då:P
#30 Det låter märkligt, Åsa var så vitt jag förstod jättenoga med att bebisarna skulle väga över 90, helst 100 innan de fick flytta. Har du testat att kontrollväga något (t.ex. matförpackning med angiven vikt) med din våg, det kan ju vara den som diffar lite..? Kanske?
Har inte vägt mina, men de har fått ganska runda magar båda två, haha :P
Nu ha jag köpt en ny våg, det var fel på den andre..så råttisarna vägde som dom skulle..är uppe runt 130 gram nu :-))
#33: Jag tänkte väl det! Det lät ju jättekonstigt.

#36 Vilka fina foton! Otroligt söta är dem också.
Måsta ta och fota min Måns snart också:)
hur går det för alla? :)

Min Måns växer på bra. Dock är han en aning feg, men lite miljöträning fixar nog det:)
Hur är era?
Mina knattar på och busar, växer och äter som de skall, har också varit sjukt fega men jobbar på det, vissa dagar är bättre än andra.
min pojke är också jättefeg. men söt, och gillar att ligga i bhn när jag väl får ut honom från buren :) inte alltid han vill komma självmant och jag vill inte slita ut honom eftersom han verkar lite smårädd
Mina klättrar dock ut av sig själva nu, upp på axeln och ligga och mysa och sova under håret i nacken haha XD Supersöta!
Men jag har försökt att få ner dem på golvet så de kan få springa av sig, men icke! Igår tänkte jag att näää det här går ju inte, har suttit i timmar sammanlagt utan att få ner dem, så jag satte ner dem på badrumsgolvet - de små puckona skrek!! XD När de väl var nere kutade de in under en hylla och satt och tryckte, men efter en kvart vågade de sig runt lite. De har jätteroligt när jag har dem på köksbordet, kanske för att det är en så begränsad yta, där är de inte så rädda av sig. Igår fick de också se en vattenyta för första gången, hade in en liten balja i buren med morotsbitar på botten. Den ena hajade inte alls, drack bara en lång stund, men den andra hade hur kul som helst, roade sig med att plaska och göra vågor, hihi ^^

Min Måns är en go kille. Dock lite liten kanske, och rätt tunn i modellen. Kanske han växer till sig. Ska väga honom och ta kort imorgon om minnet inte sviker mig:)

De går rätt bra, dem är lite blyga än, men de går frammåt :D
Dem har äntligen börjat lägga på sig lite, men dem är fortfarande ganska små :)
410g väger han!
410g väger han!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Måns vägde 416 gram i förrgår, litet.
Men, men kan väl passa på och berätta också att Måns åker tillbaka till uppfödaren och därefter hamnar han antagligen hos en familj i Halmstad. Detta för att jag ska sluta med råttor:(
#48 näää varför ska du sluta med råttor? så sorgligt 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För att de kostar på tok för mycket för mig just nu, samt att de slukar energi men ger ingen tillbaka och så ska det inte vara. Har haft enormt många motgångar med dem det senaste året och jag behöver prioritera annat i mitt liv just nu. Men tanken är att återuppta råtteriet om något år eller så när jag har bättre ekonomi och möjligheter:)
#50 Jag tror jag förstår lite hur du känner, är även jag i en svacka.. På väg hem från veterinären kände jag bara för att omplacera mina två kvarvarande och aldrig mer ha ett djur i mitt hem.
Dock ljusnade det en aning när jag kom hem och det fanns en sprallig liten bebis som nafsade mig i öron och fingrar, och en trött Malta som somnade i min kofta en stund. Men som sagt, jag förstår dig, och jag tror det är klokt att inse sina begränsningar. Något som jag nog måste bli bättre på. Hela poängen är ju att det skall vara kul! Stort lycka till med dina omplaceringar.
Apropå trådens ämne, min ena råtta från denna kull är precis avlivad på grund av oprovocerat aggressivt beteende och upprepade bett (på mig) som gett sår. Om en råtta kan vara schizofren så var hon nog det. Ena stunden var hon min gosebebis, otroligt klängig och gosig och knastrig - för att sedan förvandlas till ett huggande vilddjur inom loppet av sekunder. Jag gav det nästan sex veckor för att försöka "jobba bort det", från det att hon började på sitt aggressiva beteende, men det gick bara utför. Idag fick hon som sagt frid, och jag kan äntligen börja släppa det här och försöka gå vidare. Hon mådde inte bra av det där, jag gjorde det absolut inte, och det påverkade Malta märkbart också - för att inte tala om den lilla nya bebisen, som blev både nerboxad och biten (även om just det är sånt som händer). Det är typiskt att det var hon som skulle gå rakt in i mitt hjärta, jag älskade verkligen den lilla tjejen och hon tydde sig tydligt till mig. De första månaderna var underbara.
Malta är än så länge en härlig, härlig tjej. Hon har sina konstiga idéer, men är en nyfiken och sprallig sak som har växt till sig, hon väger strax över 300 gram. Kanske i minsta laget men hon varken känns eller ser klen ut. Hon tog väl emot bebisen. Just nu ignorerar hon henne mest, men det ger sig nog. Bebisen är väldigt påträngande så jag förstår henne nästan.
Mina två Palmare är suprmysiga :-)
Väger 410 och 436 gram.
#50 det låter mkt klokt :) man ska ju ha glädje av sina djur, och ibland blir det bara för mkt, men hoppas att du kommer tillbaka med nya krafter sen