Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 693 ggr
Svettbonde
0

Hus och Inredning av Papier-maché?

Hejsan!

Jag funderar lite på att bygga lite hus och annan inredning till mina två små kamrater, Jag tänkte kolla ifall någon vet ifall det är farligt för råttorna om den skulle vara gjord av Papier-maché? Det är ju tapetklister i, men det behöver ju inte alltid vara farligt för människor iallafall, men för råttor?

Annars funderar jag på att skulptera hus i lera åt dom, är detta en okej idé?

Hittills har dom bott i hus av kartong, och nu har dom ett hus byggt av en gammal lampskärm som dom trivs i. Men jag skulle vilja bygga något hus dom kan leka litegrann med liksom!

Tacksam för svar=)

Lamina
0

Vet inte om det är giftigt eller inte, men långlivat lär det inte bli…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

hus-musen
0

Tror inte huset kommer att stå länge, dessutom drar papper åt sig kiss och går inte att rengöra. Tapetklister beroende på vad det är för sort ska man ju inte äta. Men man kan göra egen av potatismjöl som är ofarlig.

Lera är oxå en kul grej, men väldigt poröst, vilket är en kissmagnet.

Men som kul grej absolut, de kommer säkert att uppskattas av råttisarna Glad

Qui dormit, non peccat

mikeiko
0

Papp tuggas/kissas sönder direkt, lera som inte är glaserad drar nog åt sig kiss, samt är väldigt tungt.

Kan du inte leka lite med att sätta ihop plastbehållare i olika storlekar, och bara klippa hål för dörrar etc?

Svettbonde
0

Ooh, det där med plastbehållare hade jag inte ens tänkt på! då har jag ju att pyssla med! Tack så mycket för svaren!!=)

Svettbonde
0

Funderar på hur är det om man spacklar papier maiché skapelsen?? Skulle den fortfarande dra åt sig lika mycket kiss och sånt då?? Är det giftigt för dom att tugga sönder?

hus-musen
0

Spackel hjälper inte direkt, dessutom är det väldigt lättuggat för råttor. Vet inte om det är giftigt, tror det skiljer på spackel. Det ska stå på förpackningen iafGlad

Qui dormit, non peccat

mikeiko
0

Lycka till :D