Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 3266 ggr
[RussinsMusli]
0

Oatly havredryck plus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill tipsa om Oatlys havredryck plus, jag dricker den sjölv då jag är laktosintolerant och har märkt att råttorna springer ofta till mina glas som står på bordet när dom är där.. Så jag fick idéen att ställa in en liten skål och se hur mycket som går åt - vilket var väääldigt poppis! Den är också bra på många sätt, innehåller inga mjölkprodukter, mycket vitaminer kalcium osv.. Man kan också använda den i matlagning precis som vanlig mjölk så blir deras mat nyttigare också!

Kopierat från deras sida
"Oatly Havredryck Plus innehåller lika mycket kalcium som vanlig mjölk. Den är dessutom berikad med vitaminer. Den har havrens alla nyttiga egenskaper och innehåller protein, kolhydrater, fibrer och nyttiga fettsorter i balanserade mängder. Dessutom innehåller den varken mjölk eller soja.
Oatly Havredryck Plus har en fetthalt på 1,5 % Den är god som dryck och fungerar precis lika bra som vanlig mjölk i matlagning och bakning….. //"

Helt underbart!

hus-musen
0

Hur smakar den?

Drack någon liknande och den smakade exakt som iskall havregrynsgröt. Skitäckligt alltså enligt mig Skrattande

Qui dormit, non peccat

Verticalvein
0

Min lillebror är mjölkproteinallergiker och han dricker den där mjölken. Jag kan säga som så att dricka den det gör jag aldrig igen men att baka och ha den i mat det fungerar alldeles utmärkt :)
Och ja den smakar havre tycker jag :P

[RussinsMusli]
0

#1 Den smakar.. havre! :P

#2 Havredryck menar du inte mjölk ;) haha :p

Men den är poppis bland råttorna iallafall och innehåller bra saker för dom :)

[Alenzi]
0

Tycker den är gräslig, hatar alla de där låtsasmjölkerna.. Antingen de består av ris, soja eller havre. Blev lycklig då de började införa en massa laktosfria riktiga mejeriprodukter så jag också kunde äta vanligt :P .. (så långt har man dock inte kommit i Danmark, det enda de har här är laktosfri minimjölk.. Suck. Och den är bara ett par månader gammal på marknaden.) Längtar efter att de lanserar laktosfri mjölkchoklad.

[RussinsMusli]
0

#4 Men nu tänkte jag på till råttorna inte till människor..

[Alenzi]
0

#5 Ja det är klart, de är säkert jättenöjda :P Mina brukar bli som tokiga när jag gör hemmagjord havrevälling till mig och dem så det förvånar mig inte alls att dina älskar Oatly. Men just låtsasmjölker, det får mina allt klara sig utan! Blä! XD

hus-musen
0

Jag är oxå laktosintolerant, så alla tips är intressanta! Ska prova och köpa en liten förpackning till råttorna, de kanske gillar den mer än vad jag görGlad

Qui dormit, non peccat

[RussinsMusli]
0

#6 Haha jag älskar havredrycken, men tyckte också den var vidrgi i början (varför jag drack den ändå vet jag inte) och nu är den jätte god!

#7 Ja den innehåller ju så många vitaminer, proteiner och allt annat så den är jätte bra ^^

Verticalvein
0

#3 Haha jo jag menar havredryck så klart bara det att min lillebror kallar den för mjölk så jag jar blivit van med det :P

[RussinsMusli]
0

#9 haha jag rättar alltid när någon kallar den för mjölk för det är inte det då kunde inte jag dricka den! :p

alexfifan
0

Haha, jag köpte någon rismjölk eller vad det hette som jag tänkte laga med åt dom men jag kanske skulle testa denna istället nästa gång! Bra tips ;D Och jag som älskar, typ havregrynsgröt och sånt, lär väl kanske dricka upp den istället för att ge den till råttorna… Oskyldig

you can't face the problem, if the problem is your face……

[RussinsMusli]
0

#11 Haha jag ÄLSKAR den! :D

Jinaum
0

Saknar den som fanns när jag var liten ifrån alra. Den va mumma.. Har väldigt svårt för den där havre grejen. Soya passar mig bättre från tofu-line men tror inte den görs heller längre. :/

[RussinsMusli]
0

#13 jag håller mig till min havredryck så jag vet inte heller faktiskt :/

Denna kommentar har tagits bort.
modus.operandi
0

(Enda anledningen för att det står havredryck är för patentregler, men enligt ordets mening är havremjölk också mjölk Flört)

Tack för tipset! Mina damer gillade havregrynsgröt när de väl kom över den kladdiga konsistensen, så havredryck kan nog vara uppskattat. Och gör inte de det så gör jag det!

[RussinsMusli]
0

#21 Det kan inte vara mjök utan mjök! x) :p

modus.operandi
0

Bråka inte med lingvisten! Oskyldig

[RussinsMusli]
0

#23 Hahaha :p

Jinaum
0

kan anta att det kallas mjölk då det är en efterapning på redig mjölk. Samt att oftast i mjölk är det ju laktoset man inte tål. När jag var mindre (född som laktos intolerant så det handlar typ om 95) så hade arla en laktos fri mjölk. Var mjölk som de lyckades ta ur laktoset i. Antar att idéen är det samma. mjölk ersättning.